امام جمعه موقت ایلام گفت: در سایه وحدت مسلمانان جهان می توانند در برابر زیاده خواهی های جهان استکبار به پیروزی دست یابند و وحدت عامل اقتدار، عزت و عظمت جامعه اسلامی می شود.
کد خبر: ۶۸۳۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۶ 23 November 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ حجت الاسلام وعد مرادبیگی در خطبه های این هفته نمازجمعه شهر ایلام اظهار داشت: در دهه های پیشین عربستان نقش مدیریت و بزرگ کشورهای عرب را داشت اما باتلاق یمن ، جنگ بیهوده و فرسایشی یمن و حمایت از گروه های تروریست منطقه باعث شد کشورهای عرب به نوعی از عربستان، سیاست های زیاده خواهانه این رژیم رویگردان شوند.

وی به هفته وحدت اشاره کرد و افزود: نام گذاری هفته وحدت یکی از یادگارهای ارزشمند و مهم امام راحل بود که فاصله یک هفته ای تولد پیامبر بزرگ اسلام در دیدگاه اهل تسنن و تشیع را به عنوان هفته وحدت نامگذاری کردند تا انسجام و اتحاد جامعه مسلمانان از فرقه های مختلف بیشتر شود.

خطیب جمعه ایلام با بیان اینکه اسلام دین وحدت، همگرایی وانسجام است، یادآور شد: در سایه وحدت مسلمانان جهان می توانند در برابر زیاده خواهی های جهان استکبار به پیروزی دست یابند و وحدت عامل اقتدار، عزت و عظمت جامعه اسلامی می شود.

مرادبیگی به تشکیل بسیج به فرمان امام راحل نیز اشاره و اضافه کرد: فرمان تشکیل بسیج عمومی به خواست امام خمینی (ره) در اوایل انقلاب در واقع حرکتی استخراج شده از دل منابع دینی و بر اصول مبانی دین اسلام و فرامین اهل بیت (ع) استوار است.

خطیب نماز جمعه ایلام توضیح داد: دین اسلام دین اتحاد عمومی است و تشکیل بسیج مردمی در زمان جنگ تحمیلی انسجام و هم افزایی ملی در کشور را بیشتر کرد و همچنین شاکله بسیج شهادت طلبی و ظلم ستیزی است.

وی تاکید کرد: تفکر بسیج در جهان اسلام و در بین کشورهای ازادی خواه جهان اشاعه یافته و پیروزی های پی در پی محور مقاومت در کشورهای عراق، سوریه، لبنان و فلسطین برگرفته از همین فرهنگ ناب بسیج است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار