نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه لغزش فکری یکی از خطرناک‌ترین مسائل تهدید کننده انقلاب است گفت: بسیج با روحیه جهادی و انقلابی ‌هر لحظه آمادگی جانفشانی در راه نظام اسلامی است.
کد خبر: ۶۸۴۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۲ 26 November 2018

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی صبح امروز در همایش اقتدار بسیجیان که در مسجد حظیره یزد برگزار شد با تبریک ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) با بیان اینکه مردم استان یزد بسیجی بودن را سال‌ها قبل از انقلاب آغاز کرده بودند اظهار داشت: در بسیاری از حوزه‌های علمیه روحیه بسیجی را از شهید صدوقی آموختیم که نشان از شخصیت عظیم و بزرگ ایشان بود.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی و نظام ولایی چهل ساله شده و این در حالی است که دشمنان بسیاری در این سال‌ها تلاش داشتند که انقلاب را از میان بردارند تصریح کرد: انقلاب اسلامی طی این چهل سال با توجه به این دشمنانی که داشته توانسته به خوبی راه خود را ادامه دهد و حتی با این وجود پیشرفت‌های بسیاری نیز در عرصه‌های مختلف با تلاش‌های جوانان مستعد به دست آورده که این مسئله چیزی جز معجزه نمی‌تواند باشد.
وی خاطرنشان کرد: باید توجه کرد که عوامل بقای این انقلاب اسلامی چه بوده و اینکه در بین همه نهادها، مدیریت‌ها، اقشار و همه کسانی که نقشی در بقای انقلاب داشتند، دو نهاد در این انقلاب با همه دشمنانی که وجود داشته پیروز بوده‌اند که اولین آن نهاد رهبری است که هم تضمین کننده حرکت انقلاب در صراط مستقیم بوده، جلوی هر انحرافی ایستاده و هم توانسته این انقلاب را از گردنه‌های سخت عبور دهد.
وی دومین نقش بقای انقلاب را شناخت دشمنان، افشای آنان و گرفتن بهترین موضع در ارتباط با برخورد با توطئه‌های دانست و اضافه کرد: نقش رهبری در مدیریت زمان‌های بحران، در ماندگاری انقلاب با وجود این همه دشمن و بی جهت نیست که استکبار با رهبری دشمنی شدید دارند.
حاجی صادقی با اشاره به اینکه تنها ولایت نمی‌تواند انقلاب را حفظ و نگه دارد گفت: علت بقای این انقلاب در این چهل سال بسیج است که نیروی انقلابی آماده سربازی و اجرای فرامین رهبری‌های ولایت را در خود دارد و این همان چیزی است که همه ائمه اطهار (ع) در فراق آن می‌سوختند.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه بسیج مهمترین و فراگیرترین نهاد است عنوان کرد: بسیج اختصاص به گروه و قشر خاص ندارد و کلاس آن کلاس انقلاب است.
بسیجی یعنی سر، دست و جان می‌دهد ولی دین نمی‌دهد
وی با اشاره به اینکه بسیجی یعنی سر، دست و جان می‌دهد ولی دین نمی‌دهد تصریح کرد: خصوصیاتی که بسیج را سنگر نشین انقلاب و عامل بقای انقلاب کرده عوامل بسیاری است.
حاجی صادقی با بیان اینکه خصوصیاتی که سبب بقای انقلاب شده باید روز به روز تقویت شود خاطرنشان کرد: دشمن امروزه دنبال جسم بسیجیان نیست بلکه دنبال نابود کردن فرهنگ بسیجی است چون جز انقلابیون کسی انقلاب اسلامی را نمی‌شکند و آنها به خیال خام خود می‌خواهند انقلابیون را از راه به در کنند تا بتوانند به انقلاب اسلامی ضربه بزنند.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمن امروزه می‌گوید انقلاب را باید به وسیله همین انقلابیون نابود کرد و به همین دلیل است که دنبال شکستن فرهنگ بسیجی هستند.
حاجی صادقی با بیان اینکه استقامت فکری، ایمانی و اعتقادی بر سر دین خدا یکی از ویژگی‌های فرهنگ بسیجی است تصریح کرد: اولین شرط و اولین رکن فرهنگ بسیجی استقامت بر ایمان و باورها است و اینکه اجازه ندهد که توطئه‌های دشمن اندیشه‌های ما را دچار تزلزل کند که برای در امان ماندن از این توطئه‌ها باید معرفت دینی خود را با بصیرت ارتقا دهیم.
لغزش فکری یکی از خطرناک‌ترین مسائل تهدید کننده انقلاب است
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: لغزش فکری یکی از خطرناک‌ترین مسائلی است که سبب می‌شود اسلام و انقلاب به خطر بیافتد.
وی افزود: بنیه ایمانی و اعتقادات و ایستادگی اولین چیزی است که یک بسیجی باید به خوبی آن را حفظ کند و میثاق و باوری که نسبت به ولایت و انقلاب داشته را به خوبی تقویت سازد.
حاجی صادقی دومین ویژگی بسیج که آن را زیبا کرده است را خدامحوری و ارزش‌های معنوی و صداقت دانست و تصریح کرد: بسیج داعی الی الله و دنبال نشان دادن خود نبوده است و خدای متعال هر آنچه که نیکو باشد را به جهانیان نشان می‌دهد.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روحیه جهادی و انقلابی را سومین ویژگی بسیجیان دانست که سبب حفظ انقلاب شده است ادامه داد: بسیج دارای روحیه جهادی و انقلابی است و این یک حرکت زودگذر نیست بلکه آنها هر لحظه آمادگی جانفشانی در راه خدا را دارند.
وی در پایان گفت: چهارمین ویژگی بسیجیان ولایت مداری و تبعیت از بی چون و چرا از ولایت فقیه است که یکی از بارزترین و مهمترین ویژگی‌های آنان به حساب می‌آید.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار