وی هزینه‌های اکتشافی معدن در گیلان را بالا عنوان کرد و افزود: گیلان یکی از پرتراکم‌ترین استان‌های کشور محسوب می‌شود و این موضوع عملیات معدنی را با سختی بیشتری مواجه می‌کند.
کد خبر: ۶۸۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵ 29 July 2015
افزایش 30 درصدی وصولی دولت از معادن گیلان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از افزایش 30 درصدی وصولی دولت از معادن در سال 93 نسبت به سال 92 در این استان خبر داد.
خبرگزاری فارس: افزایش 30 درصدی وصولی دولت از معادن گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر انزلی، علی منتظری پیش از ظهر امروز در جمع اعضای سازمان نظام مهندسی معدن ایران با اشاره به اینکه محدودیت‌ها در زمینه فعالیت‌های معدنی با وجود منابع طبیعی و محیط زیست در گیلان مضاعف است، اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی معدن قوانین ویژه‌ای برای استان‌های شمالی مدنظر نداشته است.

وی هزینه‌های اکتشافی معدن در گیلان را بالا عنوان کرد و افزود: گیلان یکی از پرتراکم‌ترین استان‌های کشور محسوب می‌شود و این موضوع عملیات معدنی را با سختی بیشتری مواجه می‌کند.

منتظری با بیان اینکه 400 محدوده برداشت معدنی در گیلان داریم، تصریح کرد: 110 معدن در استان وجود دارد و سالانه 10 میلیون و 800 هزار تن از این معادن برداشت می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از افزایش 30 درصدی وصولی دولت از معادن در سال 93 نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن در استان خبر داد و بیان کرد: گیلان 1.5 میلیارد تن ذخایر معدنی قطعی دارد.

وی با اشاره به اینکه اجرای عملیاتی معدنی در گیلان نیازمند بازنگری در قوانین است، خاطرنشان کرد: واگذاری تفویض اختیار به سازمان صنعت، معدن و تجارت انجام شده اما امکاناتی برای این سازمان در نظر نگرفته شده است.

منتظری بر تجهیز سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان برای نظارت به‌روز از معادن تاکید کرد و گفت: با توجه به صدور مجوزهای‌های کوتاه‌مدت یک هفته‌ای تا یک سال، برداشت شن و ماسه از معادن استان به سهولت انجام می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه 11 واحد تولید فولادی و محصولات فولادی و سه کارخانه تولید سیمان در استان فعال هستند، یادآور شد: 35 واحد تولید و دانه‌بندی شن و ماسه، دو واحد تولید کاشی و سرامیک و 12 واحد تولید چینی مظروف و بهداشتی در گیلان فعالیت می‌کنند.

وی از فعالیت 12 واحد سنگ‌بری و تولید مصنوعات فلزی در گیلان خبر داد و اظهار کرد: چهار واحد تولید آجر و سفال، دو واحد فرآوری میکا و ... در استان فعالیت می‌کنند.

منتظری به تولید سالانه 2 میلیون و 250 هزار تن سیمان در گیلان اشاره کرد و افزود: توانمندی استان در تولید محصولات فولادی 4 میلیون تن، تولید فولاد خام 800 هزار تن و کاشی و سرامیک 9 میلیون متر مربع است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به صدور شش فقره گواهینامه کشف ماده معدنی در سال 93 در استان، بیان کرد: سال گذشته 22 هزار تن مواد معدنی در گیلان کشف شده است.

به گزارش فارس، سیزدهمین اجلاس هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی معدن ایران ششم و هفتم مرداد ماه جاری در دهکده ساحلی بندر انزلی در حال برگزاری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار