فرماندار خلخال گفت: بیشتر مدارس خلخال عمر مفید خود را از دست داده و در حال تخریب شدن هستند.
کد خبر: ۶۸۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲ 29 July 2015
علی نظری روز چهارشنبه در بازدید از پروژه های مقاوم سازی مدارس خلخال افزود: برخی مدارس این شهرستان از حدود 108 سال و برخی

مدارس نیز از 50 سال پیش مورد استفاده قرار گرفته اندو به علت شدن تخریب نیاز به تخریب ، بازسازی و یا مقاوم سازی اساسی دارند.

وی با بیان این که 12 پروژه مقاوم سازی و تخریب و بازسازی مدارس خلخال از چند سال پیش توسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل آغاز شده گفت: به دلیل کمبود اعتبارات عملیات اجرایی این پروژه ها به کندی پیش رفته است.

رییس شورای آموزش و پرورش خلخال همچنین با اشاره به نیاز دانش آموزان به مدارس در حال بازسازی خلخال افزود: به علت کمبود فضای آموزشی آموزش و پرورش خلخال با مشکل تراکم دانش آموزی و دو نوبته اداره شدن مدارس مواجه است.

وی اظهار کرد: به رغم کاهش اعتبارات استانی امسال این شهرستان پنج میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی های شهرستان به فصل فرهنگ و آموزش این شهرستان در سال جاری تخصیص یافته است.

نظری افزود: با توجه به قول های قبلی داده شده از سوی مسوولان سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور و استان اردبیل در تکمیل و بهره برداری از تعدادی از پروژه های در حال اجرای مقاوم سازی مدارس خلخال انتظار می رود دست کم سه مدرسه شهر قبل از آغاز کار مدارس تحویل آموزش و پرورش خلخال شود.

به گزارش ایرنا ، معاون مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل نیز در این بازدید از تکمیل و بهره برداری از سه پروژه مقاوم سازی مدارس خاقانی ، هفت تیر و شهید چمران در هفته دولت و یا تا پایان شهریور خبرداد.

امیر لامعی جوان گفت: بیشترین تعداد پروژه های آموزشی مقاوم سازی مدارس استان در شهرستان خلخال در حال اجرا بوده و علت طولانی شدن زمان بهره برداری از این طرح ها و به وجود آمدن مشکل کمبود فضای آموزشی کمبود اعتبارات در سال های گذشته و قطع کامل دو ساله اعتبارات پروژه های آموزشی از سوی مرکز کشور است.

او گفت: برای بهره برداری از پروژه مقاوم سازی مدرسه شهید چمران خلخال در هفته دولت امسال برنامه ریزی شده و دو پروژه در حال اجرای مدارس خاقانی و هفت تیر نیز تا آغاز سال تحصیلی جدید تکمیل شده و دانش آموزان خلخالی مهرماه بر روی صندلی های کلاس این مدارس مشغول تحصیل خواهند شد.

شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.


مدارس خلخال در حال تخریب + عکسمدارس خلخال در حال تخریب + عکسمدارس خلخال در حال تخریب + عکسمدارس خلخال در حال تخریب + عکسمدارس خلخال در حال تخریب + عکس
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار