مشکل بیکاری با آمار حل نمی‌شود
یکی از وزاری کار بر اساس طرحی که هر فرد اگر در هفته 2 ساعت کار کند، دیگر نمی‌توان به وی گفت بیکار، آمار چند صد درصدی از ایجاد شغل در زمان مدیریت خود ارائه می‌کرد.
کد خبر: ۶۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۳ 22 February 2015

به گزارش تابناک – البرز: یکی از مهمترین نیازهای جامعه جوان ایران، اشتغال است.
هر 4 رئیس جمهور آخر کشورمان همواره تاکید کرده‌اند که مهمترین دغدغه آنها تامین نیاز جوانان به اشتغال بوده است.
هر یک از دولت‌ها نیز برای نشان دادن عملکرد خود، آمارهایی را ارائه و حتی در آمارها نیز دست می‌بردند.
از جمله آنکه یکی از وزاری کار بر اساس طرحی که هر فرد اگر در هفته 2 ساعت کار کند، دیگر نمی‌توان به وی گفت بیکار، آمار چند صد درصدی از ایجاد شغل در زمان مدیریت خود ارائه می‌کرد.
از سوی دیگر بارها شاهد بودیم که برخی از مسئولان آمارهایی را اعلام کرده‌ و می‌کنند که نشان از بهبود اوضاع دارد، اما هیچ عدد و رقمی در این آمارها اعلام نمی‌شود.
به عنوان نمونه مدیر کل فنی و حرفه‌ای البرز از کاریابی برای 70 دصد کارآموزان مراکز فنی و حرفه‌ای این استان خبر داده و گفته است: کارآموزان رشته‌های فنی و حرفه‌ای به سرعت جذب بازار کار می‌شوند.
حسن عزیزی به ایسنا می‌گوید: خوشبختانه اکثر کارآموزانی که آموزش‌های خود را در مراکز فنی و حرفه‌ای استان به پایان می‌رسانند مشکلی در زمینه اشتغال ندارند وبه سرعت جذب بازار کار می‌شوند.
وی افزود: بیش از 70 درصد کارآموزان مراکز فنی و حرفه‌ای شغلی ثابت دارند و نقشی در بازار اشتغال استان ایفا می‌کنند.
عزیزی خاطرنشان کرد: درمیان رشته‌های فنی و حرفه‌ای برخی رشته‌ها از جمله جوشکاری، برشکاری ومونتاژ بازارکار بهتری دارند، به همین دلیل افراد بیشتری متقاضی شرکت در دوره‌های آموزشی این رشته‌ها هستند.
وی ادامه داد: کارآموزان این رشته‌ها قبل از این که دوره آموزشی خود را تمام کنند توسط کارخانه‌ها صنایع مختلفی که در استان مستقر هستند جذب می‌شوند و در حین آموزش درآمدی هم کسب می‌کنند.
این آمارگویی در حالی بیان می‌شود که حسن عزیزی به این نکته مهم اشاره نمی‌کند که تاکنون و یا حداقل در یک دوره زمانی مشخص یک ساله و یا شش ماهه چه تعداد از کارآموزان فنی و حرفه‌ای شغل پایدار پیدا کرده‌اند.
به طور قطع آمارگویی‌های بدون عدد و رقم و مبهم و نامفهوم نمی‌تواند مشکل بیکاری استان البرز را برطرف کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار