مدیر بهزیستی شهرستان شیراز با اشاره به فعالیت یک مرکز اورژانس اجتماعی در این شهرستان گفت: ماموریت‌های سیار اورژانس اجتماعی شیراز در ۴ ماه نخست سال ۹۴ نسبت به مدت مشابه ۱۵ درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۶۸۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۷ 30 July 2015

تابناک فارس به نقل از تسنیم:حمید آزرمی درباره فعالیت تنها مرکز اورژانس اجتماعی این شهرستان اظهار داشت: ماموریت‌های اورژانس اجتماعی به دو دسته سیار و ثابت تقسیم می‌شود که ماموریت‌هایی سیار این مرکز در سال 93 بیش از هزار و 200 ماموریت و این میزان در 4 ماه نخست امسال 417 مورد بوده است.

آسیب‌های اجتماعی که نتیجه پیچیده‌تر شدن روابط اجتماعی در کلان‌شهرها است ایجاب می‌کند خدمات متناسبی با حداقل سه ویژگی به‌موقع بودن، تخصصی بودن و دردسترس بودن در اختیار مردم قرار گیرد.

یکی از راه‌های اجرایی شدن این سه ویژگی ایجاد زمینه‌ای برای ارائه خدمات سیار در قالب اورژانس اجتماعی است.

آزرمی گفت:ماموریت‌های سیار اورژانس اجتماعی شیراز در 4 ماه نخست سال 94 نسبت به مدت مشابه 15 درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: کنترل و کاهش بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی، جایگزینی مداخلات روانی و اجتماعی به جای مداخلات انتظامی و قضایی، پیشگیری از وقوع جرم، ارتقای توانمندی افراد در معرض آسیب از جمله اهداف این طرح است.

مدیر بهزیستی شهرستان شیراز بیان کرد: این مراکز در مواقع کودک آزاری، خشونت خانگی، زنان در معرض آسیب، دختران و پسران فراری و امثال آن وارد ماجرا می‌شوند و تمامی اقدامات این مراکز با نظر و تائید مراجع قضایی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار