کد خبر: ۶۹۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲ 31 July 2015
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از افزایش صد درصدی وصولی دولت از معادن در سال 93 نسبت به سال 92 در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر انزلی، علی منتظری عصر امروز در جریان بازدید از پروژه‌های معدنی این شهرستان با اشاره به افزایش 35 درصدی فعالیت معادن گیلان در سال 93 نسبت به سال ماقبل آن اظهار کرد: سال گذشته 10 میلیون و 800 هزار تن انواع مواد معدنی از معادن گیلان برداشت شده است.

وی به قابلیت منحصر به‌فرد گیلان در بخش‌های مختلف اشاره کرد و افزود: وجود آزادراه، ساخت و تکمیل راه‌آهن در دست احداث با ظرفیت حمل سالانه 10 میلیون تن کالا و مسافر و اتصال به جمهوری آذربایجان، شرایط آب و هوایی معتدل و مناسب برای راه‌اندازی صنایع مختلف و نیروی انسانی ماهر و تحصیلکرده، گیلان را تبدیل به یکی از مستعدترین استان‌ها در جذب سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در کشور کرده است.

منتظری از وجود یک‌میلیارد و 500 میلیون تن ذخایر معدنی در گیلان خبر داد و بیان کرد: 11 واحد تولید فولاد و محصولات فولادی، سه کارخانه تولید سیمان، 35 واحد دانه‌بندی شن و ماسه، دو واحد تولید کاشی و سرامیک، 12 واحد تولید چینی، 12 واحد سنگ‌بری و تولید مصنوعات سنگی، چهار واحد تولید آجر و دو واحد فرآوری میکا از جمله صنایع معدنی فعال در استان هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از تولید سالانه 2 میلیون و 250 هزار تن سیمان در استان خبر داد و تصریح کرد: سالانه چهار میلیون تن محصولات فولادی، 800 هزار تن فولاد خام و 9 میلیون متر مربع کاشی و سرامیک در گیلان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه شش فقره گواهینامه کشف ماده معدنی سال گذشته در گیلان صادر شده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته 22 هزار تن مواد معدنی با سرمایه‌گذاری 10 میلیارد ریالی بخش خصوصی در گیلان کشف شده است.

منتظری بیشترین سهم معادن اکتشافی جدید در گیلان را میکا، سنگ آهن، مارن، سیلیس، سنگ لاشه، شن و ماسه و خاک صنعتی عنوان کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به صدور دو فقره پروانه بهره‌برداری در سال گذشته، یادآور شد: سال 93 با سرمایه‌گذاری 20 میلیارد ریالی بخش خصوصی برای 16 نفر اشتغال مستقیم در استان ایجاد شده است.

وی به فعالیت 113 واحد معدنی در گیلان اشاره کرد و افزود: سال گذشته پنج هزار تن مواد معدنی توسط واحدهای مذکور برداشت شده است.

منتظری با بیان اینکه 51 معدن در گیلان فعال است، اظهار کرد: یک‌هزار و 750 نفر به صورت مستقیم در واحدهای مذکور فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از صدور 403 مورد مجوز برداشت موقت سال گذشته در استان خبر داد و بیان کرد: مقدار 5 هزار و 600 تن مواد معدنی از معادن گیلان برداشت شده است.

وی با اشاره به افزایش فعالیت‌های معدنی سال 93 نسبت به سال ماقبل آن در گیلان، تصریح کرد: سال گذشته میزان دریافت حقوق دولتی از معادن استان با صد درصد افزایش به 19 میلیارد ریال رسید.

منتظری به سرمایه‌گذاری 40 میلیارد ریالی در بخش بهره‌برداری از معادن جدید در گیلان اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود با سرمایه‌گذاری مذکور برای 20 نفر اشتغال جدید در استان ایجاد شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار