رئیس مجمع نمایندگان کرمانشاه از توقف واگذاری مزایده سهام پتروشیمی بیستون توسط وزیر اقتصاد خبر داد و گفت: به دلیل دقیق نبودن قیمت پایه واگذاری پتروشیمی بیستون، تخلف در مزایده محرز است.
کد خبر: ۶۹۳۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۵ 20 December 2018

به گزارش تابناک به نقل ازخبرگزاری فارس ، حجت الاسلام سید جواد‌حسینی‌کیا در خصوص تعویق مزایده پربحث پتروشیمی بیستون، گفت: پتروشیمی بیستون به مزایده گذاشته شده بود اما با دستور وزیر اقتصاد چند روزی است مزایده متوقف شده تا بنا بر درخواست برخی افراد که اعلام کرده بودند، مایل به شرکت در مزایده هستند، اطلاع رسانی مجدد صورت بگیرد.

وی افزود: هرچند ما معتقدیم پتروشیمی نباید فعلا به مزایده گذاشته شود، چرا که واگذاری پتروشیمی بیستون در روزهای آخر ریاست آقای «پورحسینی» به عنوان رییس سازمان خصوصی سازی صورت گرفته و ایشان در حال تغییر هستند، لذا واگذاری در چنین شرایطی به صلاح نبوده و نیست.

رئیس مجمع نمایندگان کرمانشاه ادامه داد: ما موافق واگذاری تمام واحد های تولیدی به نرخ عادلانه هستیم، اما در مسئله واگذاری پتروشیمی این نرخ گذاری عادلانه و شفاف نیست، پتروشیمی یکبار دیگر نرخ گذاری و به قیمت روز به مزایده گذاشته خواهد شد تا به بیت المال و سرمایه مردم لطمه‌ایی وارد نگردد.

حسینی کیا یکی از مشکلات خصوصی سازی را عجله در واگذاری و شفاف نبودن پایه قیمت گذاری مزایده‌ها عنوان کرد و گفت: متاسفانه سیلوهای سنقر که حداقل 20 میلیارد تومان ارزش داشت، به قیمت 5 میلیارد 500 میلیون تومان به مزایده رسید که البته با پیگیری‌های صورت گرفته و با دستور وزیر محترم اقتصاد، جلوی آن گرفته و روند مزایده متوقف شد.

وی افزود: آن چیزی که محرز است، تخلف در واگذاری پتروشیمی بیستون است، منظور از تخلف هم طی شدن روند اداری نیست، بلکه قیمت پایه اعلام شده دقیق نبوده و در زمان واگذاری توجه لازم به نواسات بازار و شرایط روز نشده است.

نماینده مردم سنقر در مجلس ادامه داد: اشکالی که به سازمان‌های نظارتی داریم این است که چرا وقتی قیمتی در خصوص واگذاری‌ها عنوان می‌گردد در همان زمان به موضوع رسیدگی نمی‌کنند که متوجه شوند آیا این قیمت پایه درست هست یا نه؟ متاسفانه این تعلل‌ها موجب می‌شود ما هزینه‌های زیادی را متحمل شویم.

حسینی‌کیا از تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی سازی خبر داد و گفت: عملکرد سازمان خصوصی سازی از سال 92 تا 97 توسط مجلس مورد تحقیق و تفحص قرار گرفته و گزارش آن هم آماده شده است و به زودی به صحن علنی مجلس خواهد آمد تا مردم در جریان تخلفاتی که صورت گرفته قرار گیرند.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار