نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: آموزش و پرورش باید همانگونه که سواد آموزی را برون سپاری کرده، دستیابی به آمار بی سوادان و شناسایی بازماندگان از تحصیل را هم برون سپاری کند.
کد خبر: ۶۹۵۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲ 26 December 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان شمالی حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی در دیدار کارکنان آموزش و پرورش با وی تاکید کرد: نبود و یا نقصان آمار، سبب بروز مشکل در برنامه ریزی ها می شود.
وی افزود: نهضت سوادآموزی فرزند انقلاب است و خوشبختانه در چهل سال گذشته اقدامات خوبی برای حل مشکل بیسوادی انجام داده است.
وی اظهار داشت: رشد چشمگیر ایران در زمینه علم، نشان از توجه نظام به دانش اندوزی دارد و اکنون شاهد رشد و توسعه دانشگاه ها و مراکز علمی در جای جای کشور هستیم.
وی خاطرنشان کرد: البته هنوز مشکل بی سوادی در کشور وجود دارد و این زیبنده نظام نیست.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اختلاف آماری مرکز آمار ایران و سامانه سوادآموزی استان در خصوص شمار بی سوادان این منطقه گفت: باید با کار میدانی، آمار درست بیسوادان و بازماندگان از تحصیل، مشخص شود.

* ارتقای سوادآموزی در انقلاب
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی هم در این دیدار، سوادآموزی و ریشه کنی بی سوادی را از مطالبات رهبر انقلاب خواند و گفت: یکی از مشکلات اصلی ما در سوادآموزی، عدم دسترسی به آمار دقیق و فهرست بی سوادان است.
عباس سعیدی اظهار داشت: بر اساس نتایج سرشماری سال 95، 83.3 درصد از جمعیت بالای 6 سال استان باسوادند که شامل 78.6 درصد از جمعیت زنان، 87.8 درصد از مردان، 89.6 درصد از جمعیت شهری و 75.08 درصد از جمعیت روستایی استان است.
وی افزود: در این چهل سال، میزان جمعیت باسواد استان 43.3 درصد ارتقا یافته است.
سعیدی در باره دستاوردهای سوادآموزی استان گفت: ارتقای 3/04 درصدی باسوادی در گروه بالای 6 سال براساس سرشماری سال 95 نسبت به سال 90 و کسب رتبه نهم در افزایش باسوادی در بین استان ها، ارتقای 2/96 درصدی باسوادی در گروه 10 تا 49 سال و کسب رتبه هشتم در افزایش باسوادی در بین استان ها
از جمله دستاوردهای این استان است.

* جذب بیش از 6 هزار نفر به سوادآموزی
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی هم گفت: همکاری استان در اجرای طرح آی.سی.دی.ال یکی از دستاورهای این مجموعه است.
مهدی مودی اظهار داشت: سازمان نهضت سوادآموزی، برنده جایزه بین المللی 2018 کنفوسیوس یونسکو بابت اجرای این طرح در سال جاری شده است.
وی افزود: امسال جذب حدود هفت هزار نفر در برنامه های سواد آموزی استان برنامه ریزی شده که تا کنون 6 هزار و 18 نفر جذب شده اند.
وی با بیان اینکه نهضت سوادآموزی، کامل ترین بانک اطلاعات را دارد، گفت: از دغدغه های ما، اختلاف آمار بی سوادان است و یکی از علت های این اختلاف آمار، خوداظهاری مردم در طرح سر شماری نفوس و مسکن است.

استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار