دبیر یادواره شهدای شهر ازندریان از برگزاری یادواره بیش از 60 شهید شهر ازندریان همزمان با ایام فاطمیه در اسفند ماه سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۶۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۵ 22 February 2015

دبیر یادواره شهدای شهر ازندریان از برگزاری یادواره بیش از 60 شهید شهر ازندریان همزمان با ایام فاطمیه در اسفند ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش فارس:  قاسم ملکی  در ستاد هماهنگی یادواره شهدای شهر ازندریان ملایر با استناد  به تعبیر مقام معظم رهبری که فرمودند « شهدا امام زادگان عشقند»اظهار داشت: وظیفه امروز ما در این راستا اطاعت از امر ولایت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا است.

 وی با اشاره به اینکه برگزاری یادواره‌های شهدا باعث ایجاد فضای معنوی و عطر شهادت در جامعه می‌شود گفت: دشمن از اوایل پیروزی با برنامه‌های مختلف جوانان ما را مورد هجوم قرار داده که برگزاری یادواره‌ها یکی از مهمترین برنامه‌ها در مقابله با هجمه‌های  فرهنگی دشمن است.

دبیر یادواره شهدای ازندریان با اشاره به اینکه شبیخون فرهنگی دشمن خطری جدی است تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب خطرات تهاجم فرهنگی و ناتوی فرهنگی دشمن را به مردم و مسئولان گوشزد کرده‌اند.

وی با بیان اینکه برای مقابله با خطر فرهنگی دشمن باید با برنامه‌ منسجم و سرمایه‌گذاری فرهنگی پای کار باشند، گفت: با تقویت پایگاه‌های بسیج و هدایت جوانان به مساجد جوانان را در مقابل آسیب‌ها و تهدیدات دشمن بیمه کنیم.

ملکی با بیان اینکه برگزاری یادواره‌های شهدا برنامه فرهنگی مهمی برای آشنایی بیشتر نسل جوان است افزود: خانواده‌ها باید فرزندان خود را طوری تربیت کنند که مانند نسل اول انقلاب نسبت به آرمان‌ها و ولایتمداری پایبند باشند.

وی با اشاره به برگزاری موفق یادواره شهدای روستای طجرعلوی ملایر بیان داشت: این یادواره به عنوان یکی از ماندگارترین یادواره‌های شهدا در استان همدان و کشور شناخته شد.

دبیر یادواره شهدای شهر ازندریان در ادامه از برگزاری یادواره بیش از  60 شهید شهر ازندریان همزمان با ایام  شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) خبر داد و گفت: این یادواره بعد از ظهر روز چهارشنبه 13 اسفندماه در شهر ازندریان برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: سخنران این یادواره یکی از مسئولان کشوری یا لشگری خواهد بود و با مداحی حاج غلامرضا کویتی‌پور برگزار می‌شود.

در ادامه امام جمعه شهر ازندریان نیز با اشاره به خطبه 82 نهج‌البلاغه در خصوص اجر و منزلت شهدا بیان داشت: شهدا به خاطر حق از همه چیز گذشتند و به دعوت حق لبیک گفته و با حضور خود در میدان‌های جنگ سنت الهی را احیا و بدعت‌ها را ریشه‌کن کردند.

حجت‌الاسلام علی امیدی با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست افزود: شهدا نیازمند یادواره‌ها نیستند بلکه این ما هستیم که نیازمند شفاعت شهدایم.

وی با بیان اینکه برگزاری یادواره‌ها باعث انتقال فرهنگ ایثار، شهادت، اخلاص و فداکاری به نسل جوان می‌شود گفت: این برنامه یکی از مهمترین برنامه‌های فرهنگی کشور در سال‌های اخیر بوده است.

امام جمعه ازندریان تصریح کرد: شهدای هشت سال دفاع مقدس در ادامه راه شهدای کربلا برای دفاع از اسلام و انقلاب جان خود را فدا کردند و آسایش و امنیت حاکم در کشور مرهون ایثار شهدا و جانبازان است.

وی گفت: این حرکت فرهنگی کمترین کار در قبال خون‌های مطهر شهداست که امیدواریم مورد رضای خدا قرار گیرد.

در ادامه رئیس شورای شهر ازندریان نیز از تشکیل هفت کمیته برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر یادواره شهدای شهر ازندریان خبر داد و افزود: در این زمینه نیازمند همکاری سایر نهادها هستیم.

محسن نوری بیان کرد: شهر ازندریان با جمعیتی بالغ بر 15 هزار نفر به عنوان یکی از شهرهای نسبتاً پرجمعیت در شهرستان ملایر محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه این شهر بیش از 60 شهید والامقام و تعداد زیادی جانباز و آزاده تقدیم انقلاب کرده خاطرنشان کرد: مردم ازندریان انقلابی و ولایی هستند و در عرصه‌های مختلف حضوری فعال داشتند.

 در ادامه جلسه نیز هماهنگی‌های لازم از سوی کمیته‌های مربوطه برای برگزاری هرچه با شکوه‌تر این یادواره انجام شد.

 

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار