رئیس مرکز جذب وزارت علوم:
تهران - ایرنا - رئیس مرکز جذب وزارت علوم، گفت: درحالی که یک هزار و 338 نفر برای کسب کرسی هیات علمی دانشگاه تهران ثبت نام کرده اند اما دانشگاه تهران فقط قادر به استخدام 51 استاد در فراخوان سال جاری است .
کد خبر: ۶۹۶۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶ 28 December 2018

به گزارش «تابناک تهران»؛ حجت الاسلام محمدرضا رضوان طلب روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا، افزود: اداره کل نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی، سهمیه ظرفیت جذب هیأت علمی در دانشگاه های دولتی را بر اساس طرح آمایش آموزش عالی تعیین می کند. 
وی ادامه داد: از این رو، هر تاییدی که از سهمیه دانشگاه ها توسط این مرکز به مرکز جذب هیأت علمی برسد، بخشی از نیاز اعلام شده دانشگاه ها را تعدیل و اعتبار لازم برای جذب استاد را ارائه می کند. 
معاون وزیر علوم در این باره به ذکر مثالی پرداخت و گفت: دانشگاه تهران در فراخوان جذب هیأت علمی امسال، نیاز به جذب 87 عضو هیأت علمی اعلام کرده بود که پس از تعدیل، 51 نیاز از این تعداد توسط مرکز نظارت و ارزیابی به مرکز جذب اعلام و ارائه شد. 
رئیس مرکز جذب وزارت علوم، ادامه داد: رقابت برای کرسی هیأت علمی در دانشگاه تهران در فراخوان جذب هیأت علمیِ شهریور 97 تعداد 1338 متقاضی است ، اما فقط 51 کرسی پر می شود .
وی همچنین درباره استانداردهای نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه های ایران، تاکید کرد: وقتی نسبت استاد به دانشجو را در عرف بین المللی و حد مطلوب دانشگاه های برتر جهان در نظر بگیریم، این نسبت باید یک به 13 باشد. این نسبت در دانشگاه های ایران یک به 23 است و با وجود ریزش آمار دانشجویان، با حد مطلوب واقعی، فاصله داریم که یک باره امکان پوشش آن وجود ندارد. 
معاون وزیر علوم افزود: در برنامه پنجم توسعه این نسبت از یک به 25 به یک به 22 و 23 رسید و در برنامه ششم توسعه هم هدفگذاری برای یک به 20 تعیین شده است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار