کد خبر: ۶۹۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵ 01 August 2015
آستارا - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: از ابتدای فصل تابستان تاکنون بیش از دو هزار مسافر فرهنگی در مدارس این شهرستان اسکان یافتند.

محمدجعفر هاشمی روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: عوامل اجرایی ستاد اسکان مسافران فرهنگی پذیرش و ساماندهی میهمانان را از ابتدای فصل تابستان تا پایان شهریور در مدرسه عدالت آستارا انجام می دهد.

وی با اشاره به اینکه مسافران در طول تعطیلات تابستان در20مدرسه اسکان پیدا می کنند، ادامه داد: تاکنون 14هزار و 644 نفر در قالب دو هزار و 760 خانوار در سطح 61 کلاس تمام تجهیز و 108 کلاس نیمه تجهیز اسکان یافتند.

هاشمی اظهار کرد: خانه معلم شهرستان آستارا نیز با دارا بودن شش اتاق و 22 تخت خدمات لازم را به مسافران فرهنگی تا اواخر شهریور ارائه می دهد.

وی بیان کرد: یکهزار و 518 نفر نیز در قالب 414 خانوار در خانه معلم آستارا ساماندهی شدند.

وی با اشاره به انتقال ستاد اسکان مسافران فرهنگی از ساختمان سابق آموزش و پرورش به مدرسه عدالت آستارا، بیان کرد: جهت رفاه حال مسافران تابستانی سالن پذیرش ستاد اسکان فرهنگیان آستارا مجهز به سیستم نوبت دهی هوشمند شده است.

مدیر آموزش و پرورش آستارا در ادامه با تقدیر از زحمات 51 نفر از عوامل اجرایی ستاد اسکان فرهنگیان، گفت: برای آشنایی مسافران فرهنگی با نشانی مدارس اسکان و نیز جاذبه های گردشگری آستارا حدود سه هزار بروشور و نقشه راهنما تاکنون در اختیار خانوارهای فرهنگی گذاشته شده است.

هاشمی در ادامه از امکان رزرو اینترنتی دو مدرسه توسط فرهنگیان خبر داد و بیان کرد: مسافران می توانند از طریق سامانه www.eskan.medu.ir نسبت به رزرو اینترتی دو مدرسه با 20 اتاق تمام تجهیز اقدام کنند.

در تابستان سال گذشته 35 هزار و 306 نفر در قالب 12 هزار و 95 خانوار در سطح مدارس شهرستان آستارا اسکان یافته بودند.

شهرستان 86 هزار نفری آستارا در 200 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار