استاندار کرمانشاه گفت:مردم از نمایندگان خود در شورا کار و خدمت می خواهند،ومردم رای نمی دهند که نمایندگان آنها فرصت سوزی کنند و رای مردم به اعضای شورا، رای برای آبادانی و عمرانی است.
کد خبر: ۶۹۸۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۴ 01 January 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در آیین تودیع و معارفه شهردار کرمانشاه که امروز درمحل تالار شهرداری استان برگزار شد،افزود:بر اساس قانون بخشی از اختیارات دولت به مردم واگذار شده که نمونه آن شوراهای شهر هستند که به عنوان نمایندگان مردم عهده دار بخشی از وظایف دولت هستند.

 وی خاطر نشان کرد:مردم عملکرد نمایندگان خود را رصد می کنند و هر چهار سال متناسب با نوع عملکرد آنها افراد را انتخاب می کنند.

استاندرا کرمانشاه اظهار داشت:وضعیت این شهر در شان مردم شهر نیست و باید شهردار و شوراها با تمام توان در جهت خدمت به مردم تلاش کنند و البته در این راستا همه مدیران باید به شهرداری کمک کنند تا شهری خوب با شهروندان خوب تشکیل دهیم.

 بازوند تصریح کرد:شورا باید عینک سیاسی را بردارد و بداند رای مردم به آنها برای کار و عمران و آبادانی شهر است نه چیز دیگری.

وی افزود:برخی افراد به من گلایه می کنند که چرا شورا را منحل نکردم، واقعا  در این شرایط نمی شد زیرا اولا کار دست بنده نبوده و نیست و برای این کار  هیات حل اختلافی در سطح کشور وجود دارد و قاضی رای نهایی راصادر می کند و بعد این پرونده به تهران می رود و قاضی دیگری رای می دهد.

به گفته استاندار کرمانشاه،بنده هیچ اعتقادی به انحلال شورا نداشته و نداشتم و معقتدم به جای پاک کردن صورت مسئله باید مسئله را حل کرد.

بازوند تاکید کرد:مخالفت با انحلال شورا به این معنی نیست که اگر شورا خلافی کند از کنار آن بگذریم، همانطور که از عدم انحلال شورا دفاع می کنم، اگر تخلف آنها ثابت شود به شدت با آن برخورد می کنم و راحت از آن نمی گذریم.

وی تصریح کرد: از طرف دیگر انحلال شورا یعنی بی احترامی به رای مردم و من بعد از انحلال باید جواب مردم را چه بدهم و در این شرایط فعلی کشور این کار به صلاح نیست و چرا باید هزینه اجتماعی برای کشور درست کنم.

استاندار کرمانشاه ابراز داشت:در صورت انحلال شورادر شرایط فعلی اصلا به صلاح نیست زیرا بار هزینه سنگینی را متحمل می شود حال که شهردار جدید با حکم وزیر کشور مورد تایید قرار گرفته، همه باید در کنار شهردار جدید و شورای شهر باشیم و همه با هم شهر را بسازیم.

بازوند تاکید کرد: انتظار مردم از شورای شهر و شهرداری، یک شهر خوب است ولی وضعیت فعلی شهر در شان آنها نیست و همه باید در کنار هم شهر را بسازیم.

وی اذعان داشت:سعید طلوعی شهردار جدید کرمانشاه کارنامه درخشانی دارد و احتیاج به معرفی ایشان نیست  لذا باید از این ظرفیت استفاده شود. البته قطعا شهردار به تنهایی نمی تواند شهر را مدیریت کرده و کارها را به پیش ببرد و همه ما مسئولین دولتی باید در کنار شورای شهر و شهردار باشیم.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار