کد خبر: ۷۰۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۵ 02 August 2015
هفته اول از پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال کشور در حالی برگزار شد که پس از ۸ سال البرز نماینده‌ای در آن ندارد، انتظار علاقمندان به فوتبال البرز این است که یک تیم فوتبال در این استان فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، "تیم فوتبال سایپا در روز نخست از هفته اول پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال کشور راس ساعت 19:35 روز پنجشنبه (8مردادماه) در تهران و در ورزشگاه شهید دستگردی اکباتان میزبان تیم گسترش فولاد تبریز بود که..."
این قسمتی از گزارش بازی تیم فوتبال سایپا در هفته اول از لیگ پانزدهم فوتبال کشور است که در سایت رسمی باشگاه فرهنگی ورزشی سایپا منتشر شده است. همانطور که مشاهده شد تیم فوتبال سایپا دیگر پسوند البرز را یدک نمی‌کشد و از طرف دیگر بازی‌ خانگی این تیم دیگر در استان البرز برگزار نشده، بلکه این تیم بازی خانگی خود را در استان تهران برگزار کرده و از این به بعد نیز بازی‌های خود را در تهران برگزار می‌کند.
از آغازین روزهایی که بحث انتقال تیم فوتبال سایپای البرز به تهران داغ شد مطابق انتظار مسئولان زیادی قول دادند تا مانع از این انتقال شوند اما این تیم در همان زمان نیز قرارداد بازیکنان و کادرفنی خود را در هیئت فوتبال استان تهران به ثبت رساند ولی همچنان برخی از مسئولان استان البرز از محال بودن این انتقال می‌گفتند.
با وجود اینکه تیم فوتبال سایپا رسما فعالیت‌های خود را در استان تهران پیگیری می‌کند، حداقل انتظار این است که مسئولان استان البرز از این به بعد وعده‌هایی مانند اینکه "هنوز هم رفتن تیم فوتبال سایپا قطعی نیست" را بیان نکنند و به این موضوع بپردازند که چرا با وجود امکانات مناسبی که در البرز وجود دارد تیم فوتبال سایپا به تهران رفته است.
جدای از اینکه به دنبال مسئول یا حتی مقصر این انتقال باشیم، نکته دیگری که می‌تواند قابل تامل باشد این است که استان البرز از این پس دیگر در زُمره استان‌های غایب در لیگ برتر فوتبال محسوب می‌شود و تا حدود بسیار زیادی از کانون توجهات، حداقل به لحاظ فوتبالی خارج شده است.
در مجموع، لیگ برتر فوتبال ایران از بین 31 استان کشور تنها از 7 استان نماینده دارد و با وجود تمام انتقاداتی که از طرف کارشناسان فوتبال به کیفیت مسابقات لیگ برتر وارد می‌شود اما هنوز فوتبال، در کشور ایران طرفداران زیادی را دارد و لیگ برتر فوتبال ایران را می‌توان مهم‌ترین لیگ ورزشی کشور دانست و طبیعتا هر استانی دوست دارد که از ظرفیت‌ این لیگ و علاقمندان به آن استفاده کند.
استان البرز از این پس با انتقال تیم فوتبال سایپا به تهران دیگر جائی در لیگ برتر ندارد و از بزرگترین ویترین فوتبال ایران بیرون مانده است. اگر استان البرز تاکنون نماینده‌ای در لیگ برتر نداشت، شاید حساسیت‌ها در میان علاقمندان به فوتبال البرز تا این اندازه نبود ولی با توجه به این که شهرستان کرج و استان البرز تا سال گذشته در لیگ برتر نماینده داشته ولی امروز خود را بیرون از گود مسابقات لیگ برتر می‌بیند، می‌توان دغدغه علاقمندان به فوتبال را درک کرد.
با توجه به پتانسیل‌های موجود می‌توان انتظار داشت که مسئولان استان البرز به اشکال متعارف، زمینه حضور حداقل یک تیم لیگ برتری در استان را فراهم کنند.
پیش از آغاز لیگ پانزدهم، برخی از تیم‌های فوتبال لیگ برتری دوران آماده‌سازی پیش از فصل خود را در استان البرز دنبال کردند. با این وجود می‌توان افسوس خورد که از این پس، استانی که ظرفیت بالایی به لحاظ امکانات و نیروی انسانی در فوتبال دارد نماینده‌ای در لیگ برتر فوتبال ایران ندارد.
در استان البرز اگر تیمی حضور داشته باشد که تمرین‌های خود را در داخل استان‌ پیگیری کند، مردم هم آن تیم را از خود می‌دانند و حمایت‌های لازم را انجام می‌دهند. پشتیبانی‌های مردم از تیم فوتبال سایپا در فصل 85-86 نهایتا منجر به قهرمانی این تیم در ششمین دوره از لیگ برتر فوتبال ایران شد که این موضوع نشان می‌دهد مردم استان البرز حامی فوتبال هستند و در حال حاضر نیز می‌توان با پرورش دادن یک تیم در استان البرز دوباره این استان را در لیگ برتر صاحب نماینده کرد.
برخی از مسئولان استان البرز در خصوص پرورش دادن یک تیم فوتبال در البرز سخنان امیدوارکننده‌ای را مطرح کرده‌اند. از جمله این مسئولان مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز و کولیوند نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی است که است که امیدواریم سخنان این مسئولان عملیاتی شود.
رضا گل‌محمدی مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز با بیان اینکه ظرفیت استان البرز در راستای پذیرش تیم وجود دارد، اظهار داشت: پرورش دادن یک تیم از درون استان به نفع البرز است.
وی با اشاره به اینکه باید از انجام امور به صورت جزیره‌ای در سطح استان جلوگیری کرد، یادآور شد: به‌زودی پیش‌نویس طرح استفاده از ظرفیت یک درصد بودجه دستگاه‌های اجرایی در راستای توسعه و بهبود فضای ورزش استان ارائه می‌شود.
همچنین محمدجواد کولیوند نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید تیم و باشگاهی را از درون استان پرورش داد و به نوعی چشمه باید از درون بجوشد، گفت: به سبب وجود استعداد و ظرفیت‌های فراوان در استان این مهم امکان‌پذیر است به شرطی که با مساعدت همگانی این امر صورت گیرد.
وی با بیان اینکه در این زمینه همه مقصر هستند و نباید کلیه تقصیرها را بر گردن سایپا اندخت، گفت: مطبوعات به جای اعمال فشار در این امر باید راهکارهای برون رفت از این وضعیت را ارائه می‌دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار