رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام گفت: هوای مناطق مختلف استان از فردا متاثر از بارش باران های سیلابی ناپایدار خواهد بود.
کد خبر: ۷۰۷۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱ 26 January 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ مجتبی میهن پرست روز شنبه اظهار داشت: بارش های رگباری از اواخر روز یکشنبه تا اوایل روز سه شنبه در استان ایلام فعالیت خواهد داشت.

وی افزود: بارش ها به صورت باران، تگرگ و در ارتفاعات نیز برف می بارد و بروز صاعقه، مه گرفتگی، وزش تندباد از دیگر پیامدهای این سیستم است.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام یادآور شد: با توجه به پتانسیل بارشی این سامانه که قوی و شدید است آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها، طغیان رودخانه ها وجود دارد.

میهن پرست هشدار داد: با توجه به اینکه این سیستم شدید و به صورت تندباد و رگباری است احتمال ریزش کوه، تونل، تخریب جاده ها و مسیرها، آسیب دیدن تاسیسات زیربنایی وجود دارد.

وی گفت: اوج بارش ها در روز دوشنبه تا اوایل روز سه شنبه است و در این مدت دامداران و کوهنوردان از حضور در ارتفاعات و عشایر و روستائیان از نزدیک شدن به حاشیه رودخانه ها و شهروندان از تردد و اجتناب کنند.

وی تاکید کرد: دستگاه هایی زیرساخت چون شهرداری، آب و فاضلاب، جهادکشاورزی، امور آب، نسبت به تحکیم و تثبیت تاسیسات و کشاورزان نیز نسبت به انتقال سیستم های آبیاری سیار خود به جاهای مطمئن اقدام کنند./م

برچسب ها: تابناک ایلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار