مدیرعامل شرکت غله استان خبرداد؛
تابناک: مدیر عامل شرکت غله وخدمات بازرگانی استان اصفهان از افزایش 270 درصدی خرید گندم در این استان خبر داد.
کد خبر: ۷۰۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳ 03 August 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، مسعود کلانتری روز یکشنبه اظهار کرد: تاکنون 156 هزار تن گندم از کشاورزان استان اصفهان خریداری شده است که این میزان نسبت به سال گذشته 270 درصد افزایش یافت.

وی میزان گندم ذخیره شده در سیلوها و کارخانجات تولید آرد این استان را 390 هزار تن اعلام کرد و گفت: این میزان حدود 13 ماه مصرف استان اصفهان را تامین می کند.

مدیرعامل شرکت غله اصفهان با اشاره به اینکه خرید گندم از کشاورزان در مناطق سردسیر استان اصفهان بتازگی آغاز شده است، گفت: پیش بینی ما این است که با خرید گندم از کشاورزان این مناطق، خرید امسال ما سه برابر سال گذشته یعنی 300 درصد افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه از 156 هزار تن گندم خریداری شده ، 126 هزار تن گندم توسط کشاورزان شرق اصفهان تولید شده است، تصریح کرد: این میزان تولید گندم در شرق اصفهان نتیجه زحمات مدیران استان برای تامین آب کشاورزان منطقه شرق اصفهان است که در سال های گذشته با مشکل تامین آب مواجه بودند.

*** 20 هزار تن گندم خریداری شده هنوز به سیلوها تحویل نشده است

مدیر شرکت غله استان اصفهان با اشاره به اینکه از 156 هزار تن گندم خریداری شده حدود 86 هزار تن توسط تعاون روستایی و حدود 70 هزار تن توسط شرکت غله خریداری شده است، گفت: از این میزان حدود 20 هزار تن هنوز به سیلوها و کارخانجات آرد تحویل نشده است و ما برنامه ریزی کرده ایم تا این میزان گندم تا پایان هفته جاری به سیلوها وارد شود .

*** اصفهان در بخش آرد و نان بهترین خدمت را به دولت کرده است

کلانتری بهترین خدمت به دولت را مصرف بهینه و صرفه جویی در مصرف آرد و نان عنوان کرد و گفت: مردم اصفهان با مصرف بهینه و جلوگیری از دور ریز شدن نان، بهترین خدمت را به دولت کرده اند.

وی تصریح کرد: پایین ترین مصرف سرانه آرد کشور متعلق به استان اصفهان می باشد و این بیانگر این است که در این استان دور ریز و ضایعات نان کمتر از استانهای دیگر است.

مدیر شرکت غله استان اصفهان ادامه داد: کاهش سرانه مصرف آرد و نان در اصفهان در پی فرهنگ سازی، مدیریت صحیح مسئولان مربوطه و توجه مردم به اهمیت آرد و نان حاصل شده است.

وی اظهارکرد: در بین شهرستان های استان نیز اصفهان پایین ترین سرانه مصرف آرد را دارد.

*** از اول مرداد واسطه ها بین نانوا و شرکت غله حذف شدند

مدیرکل شرکت غله استان اصفهان ایجاد و راه اندازی سامانه خرید آرد با همکاری بانک سپه را از مهمترین اقدامات دولت تدبیر و امید در بخش آرد و نان دانست و گفت: از اول مرداد همه شهرستانهای استان به این سامانه متصل شده و نانوایان با مراجعه به شعب بانک سپه آرد مورد نیاز خود را بصورت مستقیم خریداری می کنند و واسطه ای بین آنها و شرکت غله وجود ندارد.

کلانتری تعیین میزان آرد مورد نیاز و کارخانه تولید آرد از سوی نانوا را مهمترین

ویژگی سامانه خرید آرد بیان کرد و گفت: درحال تهیه درگاه اینترنتی هستیم که دیگر نانوا نیاز به حضور فیزکی در بانک نداشته باشد و بتواند آرد مورد نیاز خود را در هر لحظه و هر مکان بصورت اینترنتی خریداری کند.

وی توضیح داد: در گذشته نانوایان سراسر کشور آرد خود را از طریق شرکت تعاونی اتحادیه نانوایان خریداری می کردند و این شرکت واسطه ای بین نانوا و شرکت غله بود .
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار