مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت:در دهمین جشنواره تأتر رضوی كه امسال در خراسان شمالی برگزار می شود ۱۸۰ نفر از هنرمندان تئاتر کشور شركت می کنند.
کد خبر: ۷۰۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱ 03 August 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،حسین ثابت قدم وحید در نشست خبری دهمین جشنواره تئاتر رضوی،گفت:امسال این جشنواره برای ششمین سال در خراسان شمالی برگزار و بیش از ۱۸۰ هنرمند که اکثریت آنان از هنرمندان این استان هستند در این جشنواره شرکت می کنند.

وی با اشاره به استقبال خوب مردم از برگزاری جشنواره تئاتر رضوی در سنوات گذشته،اظهار داشت:امسال این جشنواره با رویكرد جدید و متفاوتی نسبت به دوره های گذشته برگزار خواهد شد.

ثابت قدم وحید گفت:با استمرار برگزاری تئاتر رضوی در این استان،خراسان شمالی به سمت تبدیل شدن به پایگاه تئاتر دینی كشور حركت می كند و به این ترتیب علاوه بر ارتقاء تراز فرهنگی و دینی استان،خلاء تئاتر دینی کشور نیز مرتفع خواهد شد.

دبیر دهمین جشنواره تئاتر رضوی در خراسان شمالی با اشاره به برکات و دستاوردهای برگزاری تاتر رضوی در خراسان شمالی افزود:با برگزاری این جشنواره در استان باب الرضا (ع) و گنجینه معرفت ها،برگ زرین دیگری به اجرای موفق برنامه های فرهنگی و دینی استان افزوده می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در خصوص اعتبارات برگزاری جشنواره تاتر رضوی نیز تصریح كرد:برای برگزاری جشنواره  مبلغ ۱۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده كه هم اكنون پنج میلیارد ریال از تعهدات وزارت فرهنگ و ارشاد و استان به این جشنواره تخصیص داده شده است.

ثابت قدم وحید با اشاره به شركت ۱۸۰ نفر از هنرمندان سراسر کشور در جشنواره تئاتر رضوی استان گفت: بیشترین تعداد شركت كنندگان در این جشنواره از استان های خراسان شمالی، تهران،گیلان،خوزستان،كرمانشاه،قزوین و خراسان رضوی هستند.

وی همچنین تاكید كرد:در صورت برگزاری موفق جشنواره تئاتر رضوی در سال جاری،سال آینده شاهد حضور هنرمندانی از حداقل پنج كشور جهان در این جشنواره خواهیم بود و این جشنواره به صورت بین المللی برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت:ضعف آموزشی در نگاه زیرساختی،سالهاست كه هنرمندان خراسان شمالی را دچار رنجش كرده است و به همین منظور آكادمی سیار هنر در این استان راه اندازی شده و همه هفته روزهای پنجشنبه هنرمندانی از شهرستان های مختلف خراسان شمالی در این آكادمی شركت می كنند.

دهمین جشنواره تاتر رضوی از ۲۴ لغایت ۲۹ مرداد ماه جاری در خراسان شمالی برگزار می شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار