کد خبر: ۷۱۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴ 04 August 2015
رزمایش عملیات کربلای4 و 5 دوران دفاع مقدس به پاسداشت 175 شهید غواص در مرکز عالی تربیت جهادی و تکاوری سیدالشهدا (ع) نیروی دریایی سپاه در گیلان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زیباکنار، فرمانده مرکز عالی تربیت جهادی و تکاوری سیدالشهدا (ع) نیروی دریایی سپاه عصر امروز در مراسم آغاز دهمین یادواره شهدای گمنام این مرکز اظهار کرد: سال 84 مرکز مذکور میزبان سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس بود و مدت 10 سال است که یادواره این شهدای گران‌قدر برگزار می‌شود.

دریادار اصغر شکراللهی به برگزاری نخستین یادواره 175 شهید غواص تفحص شده اشاره کرد و افزود: بسیاری از غواصان آموزش اولیه غواصی را در مرکز عالی تربیت جهادی و تکاوری سیدالشهدا (ع) گذراندند.

وی با بیان اینکه مرکز عالی تربیت جهادی و تکاوری سیدالشهدا (ع) بنا به ضرورت ورود سپاه به عملیات‌های آبی و خاکی در سال 62 تاسیس شده است، تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس مرکز مذکور تمام نیاز تخصص‌های عملیات آبی و خاکی جبهه‌ها در زمینه آموزشی را تامین کرده است.

فرمانده مرکز عالی تربیت جهادی و تکاوری سیدالهشدا (ع) نیروی دریایی سپاه  از برگزاری رزمایش عملیات‌های کربلای4 و 5 در دوران دفاع مقدس هم‌زمان با یادواره شهدای گمنام و 175 شهید غواص در این مرکز خبر داد و بیان کرد: رزمایش مذکور در تالاب مرکز به مساحت 375 متر مربع و عمق سه متر بازخوانی می‌شود.

این مسئول، صحنه به شهادت رسیدن 175 شهید غواص در عملیات کربلای 4 را از جمله برنامه‌های رزمایش مذکور عنوان کرد و گفت: عملیات کربلای 5 آزادسازی شلمچه در دوران دفاع مقدس توسط رزمندگان به نمایش گذاشته شده است.

شکراللهی تفحص 175 شهید غواص و تشییع نمادین تا مقبره شهدای گمنام مرکز عالی تربیت جهادی و تکاوری سیدالهشدا (ع) نیروی دریایی سپاه را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه جنگ سخت همراه با خاکریز و فعالیت‌های انجام شده در جبهه‌های دوران دفاع مقدس دایر شده است.

فرمانده مرکز عالی تربیت جهادی و تکاوری سیدالشهدا (ع) نیروی دریایی سپاه با اشاره به اینکه شرکت‌کنندگان در مراسم برای ورود به فضای یادواره از مسیر عملیاتی دوران دفاع مقدس عبور می‌کنند، یادآور شد: نمایشگاه فعالیت‌های انجام شده برای مقابله با جنگ نرم در مرکز مذکور دایر شده است.

به گزارش فارس، دهمین یادواره شهدای گمنام مرکز عالی تربیت جهادی و تکاوری سیدالشهدا (ع) نیروی دریایی سپاه و نخستین یادواره 175 شهید غواص همراه با اجرای رزمایش عملیات‌های کربلای4 و 5 با حضور 5 هزار نفر از خانواده معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و مسئولان و مردم در این مرکز در حال برگزاری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار