ابراهیم شکیبادر گفتگو با تابناک:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:حدود ۱۹۵ هزار دانش آموز تحت پوشش برنامه ارتقا فعالیت فیزیکی و تمرینات کششی قرار دارند که ۶۳ درصد کل دانش آموزان را شامل می‌شود.
کد خبر: ۷۲۱۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۸ 04 March 2019

ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار تابناک افزود:برنامه ارتقا فعالیت بدنی و تمرینات کششی در 974 مدرسه  استان در سال تحصیلی 98-97 در حال اجراست.

وی خاطر نشان کرد:برنامه ارتقا فعالیت فیزیکی و تمرینات کششی با هدف " ارتقاء سلامت دانش آموزان از طریق افزایش آگاهی، نگرش و بهبود عملکرد دانش آموزان در خصوص تحرک و فعالیت بدنی " در سال تحصیلی 96-95 در 184 مدرسه شروع و با همکاری خوب آموزش و پرورش در سال تحصیلی 98-97 به 974 مدرسه افزایش یافته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار داشت:در این برنامه علاوه بر حرکات ورزشی، افزایش آگاهی، نگرش و در نتیجه بهبود عملکرد حدود 154 هزار دانش آموز، 10 هزار والدین دانش آموزان و 7670 نفر از کارکنان آموزش و پرورش با مزایا و نقش فعالیت بدنی در سلامتی آشنا شده اند.

دکتر شکیبا تصریح کرد: توجه مجدانه به اصلاح سبک زندگی کودکان و نوجوانان با عنایت به نهادینه شدن رفتارها و شکل گیری شخصیت آن ها در سال های آتی نویدبخش جامعه ای سالم است.

به گفته این مسئول، دانش آموزان بیشتر وقت خود را در کلاس سپری می کنند و تحرکی در کلاس ندارند و: پیامد این بی تحرکی ایجاد ناهنجاری ساختار قامتی و کاهش بازدهی در اواخر ساعات است درحالی که به استناد تحقیقات و مطالعات مختلف، انجام چند حرکت ورزشی در رفع خستگی و ایجاد شادی، نشاط، یادگیری بهتر و پیشگیری از ناهنجاریهای ساختار قامتی تأثیر بسزایی دارد.

وی افزود:در کنار اجرای برنامه ارتقا فعالیت فیزیکی برنامه های دیگر مانند مسابقات ورزشی، برگزاری پیاده روی و کوه پیمایی و ... نیز در بین دانش آموزان اجرا می شود تا ضمن ترویج فرهنگ تحرک بدنی باعث ایجاد نشاط و شادی در دانش آموزان شود.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار