پيشكسوت صنعت هتلداری گفت: در ایام نوروز هتلداران با افزایش نرخ هتل ها می خواهند کمبود درآمدهای خود را جبران کنند،موضوعی که بسیاری از گردشگران را از رفتن به این اماکن منصرف کرده و ضربه ای بزرگ به این صنعت می زند.
کد خبر: ۷۲۲۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱ 05 March 2019

پيشكسوت صنعت هتلداری گفت: در ایام نوروز هتلداران با افزایش نرخ هتل ها می خواهند کمبود درآمدهای خود را جبران کنند،موضوعی که بسیاری از گردشگران را از رفتن به این اماکن منصرف کرده و ضربه ای بزرگ به این صنعت می زند.

كيومرث عالي زاده در گفت و گو یی، با بيان اينكه صنعت هتلداری پیشرفت های خوبی داشته است، گفت: اگر واقعا دولت با صنعت گردشگري و هتلداران همكاري كند می توان با برطرف کردن مشکلات به استانداردهای جهانی در این صنعت رسید.

وی افزود: در صنعت گردشگري و هتلداري احتكار،كالاي احتكاري، محدوديت زمان، زمين و سرمايه گذاري وجود ندارد و نياز مبرمي به تجهيزات و ادوات هتلداري نيست.

عالي زاده با تاكيد بر اينكه در اين حوزه به شرط حمايت دولت مي توان كارهاي زيادي انجام داد، خاطرنشان كرد: هتلداری یک صنعت فراملی است و متاسفانه آن گونه که باید این حوزه از سوی دولت مورد توجه قرار نمی گیرد.

این پيشكسوت صنعت هتلداری با اشاره به اینکه گمركات براي ملزومات هتل ها حدود 120 درصد مالیات دریافت می کنند، تصریح کرد:ارزش های افزوده ای که هتلداران در این شرایط اقتصادی و کمبود مسافر در هتل ها باید پرداخت کنند موجب نا امیدی آن ها برای گسترش این صنعت در کشور شده است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه تمام این عوامل باعث می شود در ایام نوروز هتلداران با افزایش نرخ هتل ها، کمبود درآمدهای خود را جبران کنند،موضوعی که بسیاری از گردشگران را از رفتن به هتل ها منصرف کرده و ضربه ای بزرگ به صنعت هتل داری کشور می زند.

عالي زاده رقابت ناسالم را از جمله مهم ترين مشكلات پيش روي صنعت گردشگري دانست و يادآور شد: رقابت در صنعت هتلداری کشور به صورت اصولی و درست پیش نمی رود و متولی برای توسعه و انسجام این حوزه وجود ندارد.

این هتلدار پیشکسوتبا بيان اينكه آموزش مهم ترین شرط هتلداری است،یادآورشد: برای آموزش هتلداران دولت هیچ هزینه ای نمی کند، در صورتی که اگر این صنعت در کشور توسعه یابد می تواند منجر به اشتغالزایی گردد.

وي با بيان اينكه صنعت هتلداری یک زنجیره است که حلقه های متعدد دارد،تاكيد كرد: اگر شرایط برای هتلداران تسهیل شود، قطعا هتل ها می توانند اثر مثبتی بر رشد گردشگری داشته باشند.
ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار