مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم از افزایش تاسیسات گردشگری در این استان خبر در آینده نزدیک خبر داد و گفت: تخت‌های اقامتی در قم به 20 هزار تخت افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۷۲۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵ 05 August 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، عیسی رضایی در همایش آموزشی مدیران تاسیسات گردشگری که در مجتمع وتوس برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر مجوز ساخت چند هتل پنج ستاره و چهارستاره و هتل آپارتمان صادر شده و در حال ساخت و ساز است.

وی افزود: در استان قم 9 هزار تخت برای پذیرایی از مسافران موجود است که امیدواریم تا پایان برنامه پنجم این تعداد تخت‌ها را به 20 هزار افزایش دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم با اشاره به اینکه روزانه شاهد حضور کثیری از زائران به ویژه زائران خارجی در این استان هستیم گفت: استان قم ام‌القرای جهان اسلام است و به علت وجود مراکز زیارتی از جمله حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و مکان‌های تاریخی شاهد حضور مسافران غیرایرانی هستیم.

وی افزود: مکان‌های اقامتی در این استان باید در شان مسافران خدمات مطلوب ارائه کنند چرا که بعد از پیروزی در توافق هسته‌ای شاهد حضور مسافران از کشورهای اروپایی و آمریکایی خواهیم بود.

رضایی با اشاره به استفاده از ظرفیت ملیت‌های مختلف برای معرفی جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان گفت: طلاب غیرایرانی از 140 ملیت در این استان در حال تحصیل هستند که باید از ظرفیت این افراد در معرفی جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و صنایع دستی استان بهره‌مند شد، از این رو سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تفاهمنامه همکاری را با جامعةالمصطفی العالمیه تهیه کرده است تا بتوانیم از این طریق از ظرفیت‌های این افراد استفاده کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم با بیان اینکه واحدهای اقامتی در استان قم مورد نظارت قرار می‌گیرند گفت: واحدهای اقامتی توسط تیم‌های کارشناسی و بازرسی این اداره کل به صورت هفتگی نظارت می‌شوند تا دارای استانداردهای مناسب ارایه خدمات رفاهی و تفریحی به مسافران باشند.

رضایی افزود: همچنین وضعیت واحدهای غیرمجاز مسافری در استان قم با تعامل اداره کل اماکن نیروی انتظامی مورد پیگیری است چرا که برخی از زائران توسط مراکز غیرمجاز هدایت و اسکان داده می‌شود.

وی ادامه داد: برای ارائه خدمات مناسب به مسافران باید واحدهای مربوطه همکاری‌های لازم را با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم انجام دهند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار