مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس گفت: بیش از ۱۰ هزار عنوان کتاب شنیداری و بریل در کتابخانه‌های عمومی استان فارس برای استفاده نابینایان وجود دارد.
کد خبر: ۷۲۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹ 06 August 2015

تابناک فارس به نقل از تسنیم:سید محمدامین جعفری با اشاره به خدمات کتابخانه‌های عمومی به نابینایان اظهار داشت: بیش از 10 هزار عنوان کتاب شنیداری و بریل در چهار کتابخانه عمومی استان فارس برای نابینایان و کم‌بینایان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه استان فارس در این زمینه در کشور الگو است، گفت: در کتابخانه رئیسی اردکانی در شیراز، کتابخانه شهرستان سپیدان، کتابخانه مشارکتی در ارسنجان و کتابخانه اندیشه در گراش خدمات ویژه نابینایان و کم‌بینایان ارائه می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس افزود: بیش از 2 هزار و 600 نفراز خدمات کتاب‌های شنیداری و بریل کتابخانه‌های عمومی استان فارس بهره می‌برند.

جعفری با اشاره به تفاهم نامه کتابخانه‌های عمومی استان فارس با انجمن گویندگی استان خاطرنشان کرد: با امضای این تفاهم‌نامه اعضای انجمن گویندگی اقدام به خواندن کتاب‌ها برای نابینایان و کم‌بینایان می‌کنند و در اختیار کتابخانه‌های عمومی قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه خوانش انجمن گویندگی با دیگر خوانش‌ها متفاوت است، تصریح کرد: در این نوع خوانش استرس و قواعد گفتاری و هنری محتوای کتاب‌ها لحاظ می‌شود تا نابینایان و کم‌بینایان بتوانند به راحتی با کتاب ارتباط برقرار کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس بیان کرد: ضبط کتاب‌ها با موزیکی ملایم همراه است و کتاب‌ها به انتخاب مخاطبان برگزیده می‌شوند.

اخبار روز ایلام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار