رئیس کل دادگستری فارس با اشاره به اینکه مراکز DIC باید ظرف یک ماه از اطراف حرمین منتقل شوند، گفت: امیدوارم دستگاه های مسئول پای کار بیایند و هر دستگاه به وظیفه خود عمل کند تا هرچه سریعتر پاک سازی و سالم سازی اطراف حرمین انجام شود.
کد خبر: ۷۲۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹ 06 August 2015
رئیس کل دادگستری استان فارس در حاشیه مراسم غبارروبی ضریح مطهر حضرت سید علاالدین حسین بن موسی الکاظم (علیهما السلام) در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه کمیته قضايي و انتظامي مبارزه با مواد مخدر با حضور دستگاه های عضو که متولی هستند، مانند شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اداره کل بهزیستی استان فارس، شهرداری شیراز، نیروی انتظامی استان فارس، بسیج و سپاه مصوب کردیم که مراکز گذری کاهش آسیب(DIC)  ظرف یک ماه به خارج از محل های فعلی و اطراف حرم های مطهر، منتقل شوند.

 وی با اشاره به اینکه برخی از آسیب های اطراف حرم متاثر از وجود این مراکز در این مکان ها است که باید این مراکز از این محیط ها منتقل شوند، افزود: در این راستا برخی از دستگاه ها مقاومت کردند اما اصرار کردیم این ها باید توسط دستگاه های مربوطه جانمایی و منتقل شوند و آن جا تحت نظارت و مراقبت قرار بگیرند.

القاصی مهر با تاکید بر اینکه این مراکز مشکلاتی از لحاظ امنیتی به وجود آورده است و مزاحمت هایی برای شهروندان ایجاد کرده اند، اظهار داشت: متاسفانه بعضا مواد مخدر در این محل ها به راحتی خرید و فروش می شود و این موضوع باعث تردد معتادان پرخطر نیز شده است و از این رو ادامه فعالیت این مراکز در این محیط ها به مصلحت جامعه و مصلحت مردم نیست.

 رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه انتقال این مراکز خواست و مطالبه مردم و جامعه است، گفت: هر چند از نظر کارشناسی برخی از دستگاه ها معتقدند این مراکز باید در محل های فعلی مستقر باشند اما به لحاظ تبعات امنیتی که مقدم بر همه موضوعات دیگر است این انتقال باید انجام شود.

 وی افزود: هیئتی مرکب از دانشگاه علوم پزشکی شیراز، شهرداری شیراز، نیروی انتظامی، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، اداره کل بهزیستی فارس موظف هستند ظرف یک ماه این مصوبه را اجرا کنند که این گام مهمی در تامین امنیت و آرامش در اطراف حرم خواهد بود.

 القاصی مهر تصریح کرد: گام دوم این است که در شورای پیشگیری از وقوع جرم نیز باید به شکل ویژه، طرح هایی ارائه و برنامه ریزی شود که البته تولیت های حرمین هم باید از وضعیت فعلی گزارشی ارائه دهند که این موضوع در اولویت شورای پیشگیری قرار گیرد و البته به نیروی انتظامی دستور داده شده که با حضور پررنگ تر در اطراف حرمین به خصوص در زمان برنامه های ویژه که حضور زائران نیز بیشتر است، امنیت و آرامش را برقرار کنند.

 رئیس کل دادگستری استان فارس اظهار داشت: امیدوارم دستگاه های مسئول پای کار بیایند و هر دستگاه به وظیفه خود عمل کند تا هرچه سریعتر پاک سازی و سالم سازی اطراف حرمین انجام شود.

 خاطر نشان می شود، مراسم غبارروبی آستان مقدس حضرت سید علاالدین حسین (علیه السلام) با حضور حجت الاسلام سید محی الدین طاهری، رئیس هیئت امنای این آستان، علی القاصی مهر، رئیس کل دادگستری، حجت الاسلام سید عباس موسوی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس، جمعی از مسئولین، شورای قضایی استان فارس و مردم برگزار شد.

برچسب ها: شاهچراغ ، DIC ، شیراز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار