تمام دستگاههای اجرایی وخدمات رسان شهرستان مهاباد برای مقابله با سیلاب احتمالی آمادگی لازم را دارند.
کد خبر: ۷۲۹۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲ 31 March 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی فرماندارشهرستان مهاباد گفت: اقدامات و تدابیر لازم برای مدیریت آب و کنترل خطرهای احتمالی ناشی از سیل در این شهرستان صورت گرفته و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

ایرج شجاعی افزود: تمام دستگاههای اجرایی و اداره های این شهرستان درحال آماده باش کامل هستند ودهیاران نیز در مدت زمان بارشها در روستاهای در معرض خطر برای جلوگیری از سیل هماهنگی های لازم را انجام داده اند.

شجاعی،درخصوص مدیریت آب سد مهاباد هم گفت: با رهاسازی‌ های صورت گرفته حجم آب ذخیره شده در سد مهاباد کاهش یافته که این اقدام به منظور کنترل سیلاب بالا دست سد مهاباد بسیار مهم و ضروری است.

وی، با بیان اینکه برخی زمینهای کشاورزی که درحریم و بستری رودخانه مهاباد قراردارد زیر آب رفته است ،تصریح کرد: برای چند ساختمان و خانه باغ روستایی هم که در مسیر رودخانه قرار داشت دستورتخلیه صادر شده و پس از این بارشها اقدامات لازم برای رفع تصرف حریم و بستر رودخانه به صورت جدی پیگیری می شود.

فرماندار شهرستان مهاباد در ادامه، ورودی آب به سد مهاباد را حدود 35 مترمکعب برثانیه و میزان حجم خروجی را نیز70 مترمکعب بر ثانیه ‌اعلام کرد و گفت، در ساعات آینده میزان خروجی به 80 مترمکعب خواهد رسید.

شجاعی اضافه کرد: دو باب مسجد و دو سالن ورزشی در منطقه موکریان و آزادگان این شهر برای اسکان اضطراری در نظر گرفته شده است.

سامانه بارشی که امروز وارد آذربایجانغربی شده تا اواخر روز سه شنبه هفته جاری این استان را تحت تأثیر قرار می دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار