رتبه نخست مازندران در اقامت مسافران نوروزی/ استفاده از واحدهای اقامتی دولتی برای عموم عملیاتی نشد
کد خبر: ۷۳۰۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۶ 01 April 2019

در حال حاضر بیش از 29 میلیون تردد در راه‌های اصلی مازندارن انجام شده است و با سهم 6.5 درصدی از تردد کشور حائز رتبه چهارم به لحاظ تردد و رتبه نخست کشور به لحاظ اقامت هستیم.
 بعدازظهر امروز بررسی عملکرد کمیته‌های 12 گانه ستاد خدمات سفر مازندران با حضور حسن‌نژاد معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران و رئیس این ستاد، غلامی مدیرکل سازمان برنامه و بودجه استانداری مازندران، فرزانه دبیر اجرایی ستاد خدمات سفر و اعضای کمیته‌های 12 گانه برگزار شد.

نماینده کمیته هلال احمر با اشاره به فعالیت 56 پست امداد و نجات و شرکت 591 تیم عملیاتی برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی تا پایان روز یازدهم خبر داد و گفت: تاکنون تعداد 460 ماموریت از سوی هلال احمر انجام شده است که تعداد کل افراد امداد رسانی شده به بیش از 14 هزار و 900 نفر می‌رسد.

نماینده کمیته بهداشت و درمان نیز با اشاره به خدمات رسانی 50 بیمارستان استان و بازدید از 16 هزار و 176 اماکن بهداشتی استان تا پایان روز یازدهم فروردین 98 گفت: طی این مدت، برای بیش از 4 هزار واحد اخطار صادر شد که 206 مورد به مراجع قضایی ارجاع داده شد و 50 مرکز نیز پلمپ شد.

وی با بیان اینکه در این مدت بیش از 10 تن مواد غذایی فاسد کشف و معدوم شد؛ اظهار کرد: تعداد کل عملیات اورژانس 115 استان، بیش از 6800 ماموریت بوده و تعداد اجساد تصادفی معاینه شده توسط پزشکی قانونی، 27 فقره بوده است.

نماینده کمیته امنیت و ترافیک این ستاد نیز با بیان اینکه تعداد گشت‌های انتظامی در این مدت، بیش از 1300 مورد بوده، بیان کرد: 152 طرح ترافیکی نیز اجرا شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر، محورهای هراز و پالوس به دلیل بارش برف و رانش مسدود است؛ گفت: طی این مدت 18 فقره تصادف انجام شد که موجب جان باختن 21 نفر شد.

اصغرزاده نیز با اشاره به انجام بیش از 9100 مورد بازرسی از سطح واحدهای خدماتی و صنفی در استان طی این بازه زمانی گفت: در مجموه 745 فقره پرونده تشکیل شد.

وی افزود: طی این مدت، 520 تن سیب، 310 تن پرتقال و بیش از 3200 تن گوشت مرغ توزیع شد و همچنان توزیع گوشت قرمز در میان مناطق سیل زده و واحدهای توزیعی در حال انجام است.

نماینده کمیته تنظیم بازار ستاد خدمات سفر استان گفت: تنها طی روز گذشته در تنکابن بیش از 380 مورد بازرسی انجام شد که منجر به شناسایی 108 واحد متخلف شد.

به گفته اصغرزاده در حال حاضر قیمت فعلی گوشت در بازار میان 100 تا 110 هزار تومان به ازای هر کیلو است.

خادمی نماینده کمیته حمل و نقل و پایانه این ستاد نیز با اشاره به تعداد ورودی یک میلیون و 495 هزتر و 366 دستگاه خودرو و خروجی یک میلیون و 251 هزار و 335 دستگاه خودرو از استان گفت: تردد درون استانی خودروها در محورهای اصلی استان به بیش از 29 میلیون دستگاه خودرو رسیده است.

وی میزان ورودی روزانه خودرو به استان را 60 الی 100 هزار دستگاه خودرو به استان اعلام کرد و افزود: محور چابکسر رامسر و کناره پرترددترین محورهای استان طی این مدت بوده است.

مدیرکل سازمان برنامه و بودجه استانداری مازندران نیز با بیان اینکه امسال با دو چالش منابع اعتباری و تنظیم بازار برای ایام تعطیلات نوروزی مواجه بودیم، گفت: در کنار این دو چالش، سیل هم اتفاق افتاد و ضلع سوم چالش در استان نیز تکمیل شد.

غلامی ادامه داد: تصور ما با توجه به کاهش 60 درصدی فروش بلیت بریا سفرهای خارجی، افزایش حجم گردشگر به استان بود و با توجه به وقوع خشکسالی در استان‌های کشور، انتخاب مازندران برای مقصد سفرهای نوروزی قابل پیش بینی بود.

مدیرکل سازمان برنامه و بودجه مازندران متذکر شد: اقتصاد استان به سمت گردشگری در حال حرکت است و این موج از شهرهای غرب استان به سمت شهرهای مرکزی و شرق استان در جریان است.

غلامی تصریح کرد: در برنامه چهارم بنا شده بود تا استفاده از واحدهای اقامتی دولتی برای عموم آزاد شود که تاکنون عملیاتی نشده است و اگر این امر ممکن شود مطمئنا ظرفیت‌های گردشگری استان قابل افزایش است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندرای مازندران نیز در این جلسه ضمن تشکر از فعالیت شبانه روزی دستگاه‌های خدمات رسان به مسافران نوروزی طی این ایام گفت: ما علیرغم تمام این تلاش‌ها با توقعی که مدیران و مسافران از ما دارند، همچنان فاصله داریم و باید در پایان فعالیت ستاد، تمامی آمارها مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.

حسن نژاد افزود: بیش از 60 درصد از اقامت مسافران نوروزی در استان در محدوده محمودآباد تا رامسر است و باید ستاد را در خدماتی جا نمایی کنیم که خدمات به مسافران در حال انجام است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران با بیان اینکه در حال حاضر حضور بازرسان در شهری مثل سلمان شهر همانند شهری مثل جویبار است، عنوان کرد: باید حساسیت‌ها متناسب با حجم گردشگرپذیری شهرها باشد و این موضع هم در بازرسی‌ها، هم خدمات و هم تنظیم بازار اتفاق افتد.

حسن‌نژاد مطرح کرد: این خوب نیست که مسافران وارد شهری از استان شوند و این ذهنیت را پیدا کنند که شهر بی مدیر است و هر فردی با هر قیمتی که بخواهد در حال فروش اقلام و خدمات است.

وی افزود: در شهری مثل رامسر که بیش از یک میلیون شب اقامت دارد، اداره صنعت وضعیت را عادی لحاظ کرده است که کمکی از سایر دستگاه‌ها نمی‌خواهد و در حال مدیریت اوضاع، به تنهایی است.

معاون سیاسی امنیتی استاندرای مازندران تصریح کرد: البته اختلاف قیمت برخی اقلام و خدمات میان شهرهای غربی و شرق و مرکز استان تا پنج و یا 10 درصد طبیعی است اما این اختلاف در برخی موراد به بیش از 20 درصد می‌رسد.

حسن نژاد با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 29 میلیون تردد در راه‌های اصلی استان انجام شده است، تصریح کرد: در حال حاضر با سهم 6.5 درصدی از تردد کشور حائز رتبه چهارم به لحاظ تردد و رتبه نخست کشور به لحاظ اقامت هستیم.

وی متذکر شد: حجم بالایی از سوخت مصرفی اعلام شده در غرب استان متوجه گره‌های ترافیکی است و بخش زیادی از اوقات مسافران در اتومبیل و پشت ترافیک سپری می‌شود که چرا با برنامه ورود پیدا نکنیم تنها منابع مان مصرف می‌شود بدون آنکه فایده‌ای برای استان داشته باشد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران با بیان اینکه ساماندهی اوضاع گردشگری ما حتی می‌تواند زمینه اشتغال پایدار را در استان فراهم آورد، عنوان کرد: حضور گردشگران در مازندران تنها درایام نوروزی نیست و ما باید برای تمام فصول دارای برنامه باشیم تا مسافران از حضورشان در استان هم لذت ببرند و هم راضی برگردند.

حسن‌نژاد در ادامه به افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز و اثر سوء آن بر صنعت هتلداری اشاره کرد و گفت: ساخت و ساز ویلاهای شخصی در استان رو به افزایش است که از یک سو، سرعت آن کاهش نیافته و از سویی دیگر، ارائه خدماتی نظیر آب، برق و گاز را به استان تحمیل می‌کند.

وی تاکید کرد: مدیریت حتی 20 درصد این موضوع، موجب افزایش هتلداری ما می‌شود و موجب رونق و درآمد برای این صنعت خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران از نمایندگان کمیته‌های 12 گانه خواست تا در پایان این ستاد گزارش‌های آماری و تحلیلی خود را به این ستاد ارسال کنند تا مورد تحلیل و رصد قرار گیرد.

حسن‌نژاد با اشاره به کاهش 19 درصدی فوتی‌های سر صحنه تصادفات در ایام نوروزی در استان گفت: مطمئنا در پایان تعطیلات نوروزی، سهم هر دستگاه در تصادفات مشخص خواهیم کرد و جان مسافران برای ما بسیار مهم است.

به گفته وی، 70 درصد تصادفات این ایام مربوط به شهروندان بومی بوده که باید برنامه‌های گوناگونی در این راستا طی ایام سال، برنامه‌ریزی و اجرا شود.
بلاغ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار