معاون وزیر راه و شهرسازی در ایلام:
معاون وزیر راه و شهرسازی در ایلام گفت: اعتبار لازم برای اجرای راه‌آهن از اسلام‌آباد به ایلام بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون یورو در قالب اعتبارات فاینانس و اعتباری بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ریالی است.
کد خبر: ۷۳۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۶ 07 August 2015

به گزارش تابناک ایلام،علی نورزاد امروز در حاشیه سفر به استان ایلام در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اجرای طرح راه‌آهن اسلام به ایلام به طول 71 کیلومتر در دست پیگیری است.

وی با بیان اینکه شبکه راه‌آهن از اسلام‌آباد کرمانشاه به استان ایلام وصل به طول 71 کیلومتر وصل می‌شود، افزود: شبکه راه‌آهن پس از رسیدن به استان ایلام از طریق شهر ایلام و سپس مهران به شبکه ریلی در اندیمشک خوزستان به طول 360 کیلومتر متصل می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی در ایلام بابیان اینکه پروژه راه‌آهن ایلام در دولت قبل کلنگ زنی شده است، عنوان کرد: به دلیل نبود اعتبار و نداشتن مجوز برای مناقصه هنوز حتی مطالعات این پروژه انجام‌نشده است.

وی گفت: اما قول می‌دهیم که برای پیشبرد این پروژه تا پایان سال مناقصه برگزار شود.

نوزاد خاطرنشان کرد: اعتبار لازم برای اجرای راه‌آهن از  اسلام‌آباد به ایلام بین 200 تا 300 میلیون یورور در قالب اعتبارات فاینانس و اعتباری بین  400 تا 500 میلیارد تومان تسهیلات ریالی است.

استاندار ایلام نیز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پروژه راه‌آهن ایلام یکی از آرزوهای دیرینه مردم ایلام است و اجرای این طرح با توجه صعب‌العبور بودن مسیرهای ارتباطی نقشی مهمی در جابه جایی مردم در سفرهای عتبات عالیات دارد.

محمدرضا مروارید افزود: پروژه راه‌آهن یک پروژه مهم است و تاکنون دو سرمایه‌گذار خارجی که اصلاتا ایلامی هستند برای سرمایه‌گذاری در این پروژه اعلام آمادگی کرده‌اند.

انتهای پیام/ ب

به

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار