مدیرعامل آبفای شهری استان کرمانشاه گفت: سلامت آب در مناطق سیل زده استان کرمانشاه بررسی شده و هیچگونه آلودگی در آب شرب شهرهای استان کرمانشاه وجود ندارد.
کد خبر: ۷۳۱۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵ 04 April 2019

به گزارش  تابناک به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، مهندس علیرضا تخت شاهی افزود: با توجه به بارش های اخیر و وقوع سیلهای بی سابقه و تهدید منابع آب آشامیدنی استان، اقدامات مدیریتی و عملیاتی گسترده ای در راستای پیشگیری از آلودگی آب شرب در مناطق سیل زده صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه از زمان بروز سیلاب، با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در قالب کشیک در تمام ساعات شبانه روز بازدیدهای میدانی و کنترل سلامت آب آشامیدنی به عمل آمد، افزود: خوشبختانه در نتیجه این مداخلات مستمر و به موقع، تاکنون موردی از آلودگی آب شرب شهرها و بیماریهای منتقله از آب در سطح استان گزارش نشده است.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، بازدید مکرر از سامانه های آبرسانی با ریسک بالا و انجام تست های کلرسنجی، کدورت سنجی، آزمایش میکروبی و توزیع مواد گندزدا به منظور پیگیری و رفع به موقع فوریتهای بهداشتی آب، و شستشو و رفع گرفتگی شبکه جمع آوری و خطوط انتقال فاضلاب جهت جلوگیری از پس زدگی آن به داخل منازل نیز در این ایام از جمله اقدامات صورت گرفته در این خصوص بوده است.

مهندس تخت شاهی ادامه داد: از آنجاییکه در زمان وقوع چنین حوادثی ممکن است با بالا آمدن سطح آب، آلودگی‌های میکروبی و بیماری‌های عفونی ایجاد شود، به منظور پیشگیری از این موضوع اقدام به کلرزنی و چک کردن بار میکروبی و آلودگی آب و انجام آزمایشهای لازم درمحل، کردیم و سطح کلر آب‌ها مورد سنجش قرار گرفت.

وی تاکید کرد: علیرغم کارستیک بودن منابع آبی و بالارفتن کدورت آب در اینگونه مواقع، خوشبختانه با پیش بینی شرایط و اقدامات به عمل آمده، طی این مدت حتی یک مورد آلودگی آب شرب هم در مناطق سیل زده نداشتیم و در برخی مناطق هم که کدورت آب بالارفت بلافاصله از ورود آن به شبکه توزیع جلوگیری و تانکرهای سیار آبرسان اعزام و آب بسته بندی شده و بطری شده توزیع گردید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تصریح نمود: همکاران حوزه معاونت بهره برداری و آزمایشگاه شرکت، از ساعات پایانی بارشها که آب وارد شبکه توزیع شهرهای سیل زده شد، مرتبا به کنترل میکروبی، شیمیایی و فیزیکی آب پرداختند و آزمایش های مختلف روی آب شرب این شهرها انجام شده و هیچگونه مشکل و یا آلودگی مشاهده نشده است.

وی با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب استان دارای آزمایشگاه پیشرفته و مجهز به بروزترین و پیشرفته ترین ابزار آزمایشگاهی است، افزود: همچنین برخی شهرهای استان مجهز به تجهیزات اندازه گیر آنلاین هستند و در سایر شهرها نیز با تجهیزات آزمایشی قابل جابه جایی و پرتابل، پارامترهای اولیه، سنجش شده و مشکلی وجود نداشته است.

مهندس تخت شاهی تاکید کرد: آب آشامیدنی تمام شهرهای استان در حال حاضر هیچ مشکلی برای شرب ندارد و مردم با اطمینان می توانند این آب را بیاشامند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در برخی نقاط به علت قطع برق، و در نتیجه توقف فعالیت ایستگاههای پمپاژ و یا جلوگیری از ورود آب به شبکه توزیع به منظور حفظ سلامت شهروندان، قطعی و یا افت فشار آب داشتیم.

به گفته وی در شهری مانند ریجاب که منبع آب آن بر اثر بارندگیهای اخیر دارای کدورت می باشد، آبرسانی به شهروندان از طریق تانکرهای سیار آبرسان و توزیع آب بسته بندی و بطری شده صورت میگیرد.

گفتنی است در روزهای گذشته آبرسانی به برخی شهرهایی که درمعرض سیلاب مشکلاتی در توزیع آب شهری داشتند با 22 تانکر سیار آبرسان انجام شده است.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار