کد خبر: ۷۴۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۰ 09 August 2015
فرمانده انتظامی گیلان از کشف 115 درصدی مواد مخدر صنعتی در این استان طی چهار ماه گذشته خبر داد.

ابراهیم قائدرحمتی در نشست با خبرنگاران به مناسبت 17 مرداد روز خبرنگار با تبریک این روز اظهار کرد: دقت در صحت اخبار از بروز شایعات بی‌اساس و به خطر افتادن امنیت روانی مردم جلوگیری می‌کند.

وی اطلاع‌رسانی صحیح رسانه‌ها را موجب امنیت و آرامش روانی جامعه دانست و تصریح کرد: مرکز اطلاع‌رسانی معاونت اجتماعی پلیس به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به رسانه‌ها در زمینه صحت و سقم اخبار است.

فرمانده انتظامی گیلان، معاون اجتماعی را سخنگوی پلیس معرفی کرد و گفت: معاون اجتماعی مسئول انعکاس اخبار انتظامی پلیس گیلان به رسانه‌هاست.

وی احساس نیاز به امنیت را همواره مهم خواند و خاطرنشان کرد: رسانه‌ها موجب امنیت روانی مردم می‌شود و بخش زیادی از قضاوت‌های جامعه براساس شنیده‌ها و اخبار رسانه‌هاست، بنابراین ضرورت دقت در انعکاس مطالب باید مورد تاکید قرار گیرد.

قائدرحمتی گیلان را از امن‌ترین استان‌های کشور نامید و یادآور شد: خبرنگاران سربازان رشد و امنیت جامعه هستند.

وی رسالت مهم خبرنگاران را بیان حقایق همراه با امانتداری ذکر کرد و گفت: نقش خبرنگار در این زمینه مهم است.

رئیس پلیس گیلان در ادامه به ارائه گزارشی از فعالیت این نهاد پرداخت و یادآور شد: در چهار ماه گذشته کشف سرقت منازل 19 درصد و کشفیات کیف‌قاپی 109 درصد افزایش عملکرد داشته است.

وی از کشف 108 درصد کالای سیگار قاچاق در مدت مذکور خبر داد و یادآور شد: در حوزه عتیقه‌جات و سلاح هفت درصد، کشفیات مواد مخدر صنعتی 115 درصد افزایش کشفیات داشتیم.

قائدرحمتی افزایش کشف 21 درصدی مواد مخدر سنتی، 41 درصدی دستگیری معتادان و قاچاقچیان، 37 درصد تجهیزات ماهواره 37 درصد و ... را از دیگر برنامه‌های عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه در مدت مذکور زورگیری و گروگانگیری نداشته‌ایم، متذکر شد: در این مدت قتل 21 درصد کاهش، نزاع و درگیری‌های فردی نسبت به سال گذشته افزایش داشتیم.

فرمانده انتظامی لاهیجان از کاهش 17 درصدی مجموع کشته‌شدگان در تصادفات فوتی خبر داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار