با پایان دومین دوره جشنواره مطبوعات البرز
دومین جشنواره مطبوعات و رسانه های خبری استان البرز با معرفی برترین ها و درخشش خبرنگاران مرکز ایرنا در البرز، به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۷۴۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۳ 09 August 2015
در این مراسم سید موسی حسینی‌کاشانی طس سخنانی با بیان اینکه زیرساخت‌های فرهنگی در این استان بسیار کم و محدود است افزود: متأسفانه این استان به تناسب جمعیت و نیازش رشد نکرده است و زیرساخت‌های فرهنگی در البرز با محدودیت‌های بسیاری مواجه است.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین اقداماتی که باید در حوزه فرهنگی استان البرز انجام داد توسعه زیرساخت‌ها و ارتقای برنامه‌های فرهنگی در البرز است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مسئولان فرهنگی در این استان باید برنامه‌ریزی‌های اساسی را برای توسعه برنامه‌های فرهنگی در نظر بگیرند خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مختلف استان به تناسب توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خود باید در توسعه برنامه‌های فرهنگی در استان البرز تلاش خود را دو چندان کنند.
حسینی‌کاشانی در ادامه سخنان خود به جایگاه خبرنگاران اشاره کرد و گفت: خبرنگاری حرفه‌ای خطیر و حساس است و لازم است خبرنگاران به جایگاه ویژه خود توجه بیشتری داشته باشند و بدانند که اخبار منتشر شده آنها می‌تواند تأثیرات بسیاری را در بین مردم و جامعه داشته باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در بخشی دیگر از سخنان خود ارتقای برگزاری جشنواره مطبوعات امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: امسال آثار ارسال شده به این جشنواره از کیفیت بسیار بالاتری نسبت به سال گذشته برخوردار بود که این خود ارتقای قدرت قلم خبرنگاران در استان البرز را نشان می‌دهد.
حسینی‌کاشانی همچنین بر تقویت خانه مطبوعات در استان البرز تأکید کرد و گفت: اعضای این خانه باید تمام تلاش خود را برای اجرایی شدن مطالبات خبرنگاران به‌کارگیرند و با اتحاد و همدلی بیشتر به سمت توسعه و تلاش حرکت کنند.
در ادامه مراسم فوق داریوش شهابی فرد مدیرعامل خانه مطبوعات البرز گفت:در بخش تیتر المیرا اگیر از خبرگزاری ایسنااول، مژگان السادات سجادی از خبرگزاری ایرنا و صفدر جگروند از نشریه البرز فردا به عنوان رتبه دوم و الناز جعفری و فتانه احدی هردو از روزنامه همشهری در جایگاه سوم قرار گرفتند.
وی افزود: در بخش سرمقاله علی سلمانزاده از روزنامه پیام زمان رتبه دوم و الهام آمرکاشی و ام البنین خانی نژاد از روزنامه پیام آشنا رتبه سوم کسب کردند. همچنین دراین بخش زرنوش محمدی، نسترن کیوانپور به عنوان شایسته تقدیر از پیام آشنا معرفی شدند.
وی افزود:در بخش مقاله و تحلیل و تفسیر سید رضا جمشیدی از روزنامه ایران اول، ابراهیم رضاپور از نشریه البرز فردا دوم و سید نصر الدین میر عربشاهی از روزنامه جام جم سوم شدند.
در این بخش خدیجه ثنایی فراز هفته نامه پژواک البرز، مهدی جعفری از نشریه پیام سپیدارو انسیه معماریان ازنشریه مهر تابان در شایستگان تقدیر اعلام شدند.
شهابی فرد اظهار کرد: در بخش مصاحبه مهدی جابری از خبرگزاری تسنیم رتبه اول، مریم رویت وند غیاثونداز نشریه فاروس و زهرا کورانی از نشریه البرز فردا هردو نفر دوم و آرش عبدی از روزنامه پیام آشنا رتبه سوم کسب کردند. دراین بخش سارا ایمانی از روزنامه همشهری در خور شایسته تقدیر معرفی شد.
همچنین المیرا اگیر از خبرگزاری ایسنا در بخش گزارش اول، مرتضی اکبری از پایگاه خبری شهرداری کرج دوم و معصومه مهتاب از خبرگزاری جمهوری اسلامی سوم شد.
وی ادامه داد: در بخش عکس صمد کردی از خبرگزاری ایسنا رتبه اول، حسن سمیعی از خبرگزاری مهر دوم و ثنا سخنگو از پیام آشنا در جایگاه سوم معرفی شد.
همچنین یکی از آثار حسن سمعیی در خور شایسته شناخته شد.
هیات داوران جشنواره در بخش صفحه آرایی و گرافیک مطبوعاتی رقیه منیری پیر سلطان از روزنامه الکترونیکی پایگاه مدیریت شهری شهرداری کرج به عنوان نفر اول و مهدی عسگری مورودی از نشریه هفتادو هفت به عنوان نفر دوم و احسان فلاحت پیشه از نشریه پیام سپیدار و سید جواد نقویان از روزنامه پیام زمان هردو نفر به عنوان نفرات سوم معرفی کرد.
در بخش خبر فرهاد قنبری از روزنامه جام جم و ستاره محمدی از خبرگزاری تسنیم هر دو نفر در جایگاه سوم قرار گرفتند.
در بخش ظنز و کاریکاتور ناصر مجرد از روزنامه اقتصاد پویا به عنوان نفر برتر شناخته شد.
هیات داوران جشنواره در بخش ویژه نیز عبدالرحمان کمالی از نشریه البرز فردا به عنوان نفر اول مرتضی اکبری ازپایگاه مدیریت شهری به عنوان نفر دوم ومهدی خلیلی ازروزنامه اقتصاد برتر به عنوان نفر سوم معرفی کردند.
در این جشنواره از علیرضا اکبری ریحانی به عنوان پیشکسوت خبر و موسی کوره ای به عنوان عکاس پیشکسوت از ایرنا تجلیل شد.
این جشنواره با اهدا جوائز و لوح سپاس به برترین ها به کار خود پایان داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار