رئیس مرکز بهداشت اقلید:یماری‌های غیر واگیر را گسترده‌ترین چالش جهانی بهداشت و سلامت ازجمله بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت خواند که سالانه جان عده بسیاری از مردم دنیا را می‌گیرد.
کد خبر: ۷۴۲۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳ 09 May 2019

تابناک فارس به نقل از فارس:کاوه قدرتی به بیان مقدمه‌ای کلی در زمینهٔ سیستم مراقبت‌های بهداشتی، خدمات بهداشت و درمانی که در جامعه به مردم ارائه می‌شود پرداخت و چنین گفت: مراقبت‌های اولیه بهداشتی نخستین نقطه تماس مردم برای گرفتن و بهره‌مندی از خدمات بهداشتی درمانی است که اساسی‌ترین رکن سلامت هر جامعه بوده و مهم‌ترین نقش در این زمینه را دارد چراکه اگر به‌خوبی اجرا شود، مانع هزینه بسیار زیادی در سطوح آخر درمان شده و شعار همیشگی «پیشگیری بهتر از درمان» را تحقق می‌بخشد.

رئیس مرکز بهداشت اقلید یادآور شد: انجام برخی امور در زمان مناسب و به‌صورت صحیح و درست از بروز بسیاری از بیماری‌ها در سطح جامعه جلوگیری می‌کند.

وی بیماری‌های غیر واگیر را گسترده‌ترین چالش جهانی بهداشت و سلامت ازجمله بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت خواند که سالانه جان عده بسیاری از مردم دنیا را می‌گیرد.

قدرتی از عدم اطلاعات کافی مردم از بیماری‌ها سخن گفت و بیان داشت: در بازده زمانی طولانی‌مدت باید مراقبت‌های لازم صورت گیرد تا از بروز برخی بیماری‌ها جلوگیری شود.

رئیس مرکز بهداشت اقلید بابیان اینکه نخستین عامل مرگ‌ومیر در سطح دنیا، بیماری‌های قلبی عروقی و فشارخون است، اظهار کرد: متأسفانه حساسیتی که باید در این زمینه در مردم ایجاد شود، وجود ندارد و ما وظیفه داریم در کنار آن‌ها بوده و از عواقب و خطرات این بیماری‌ها اطلاعات کافی در اختیارشان قرار داده و برنامه‌ریزی دقیقی برای مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر انجام شود.

وی تأکید کرد: باید تمام اجزای جامعه و ارگان‌ها درزمینهٔ مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر کمک و همکاری کنند و تصور نشود که بهداشت و سلامتی تنها وظیفه وزارت بهداشت است بلکه تمام افراد جامعه در این راستا باید دخالت کنند تا موفقیت کسب شود چراکه سلامت نیاز به مشارکت عمومی و اجتماعی دارد.

این مسؤول به اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور اشاره کرد و گفت: هدف از اجرای این طرح این است که تمام افراد جامعه تحت پوشش بیمه درمانی قرار گیرند و آسان‌تر و بهتر به خدمات بهداشتی و درمانی دسترسی داشته باشند و عدالت در سلامت اجرا شود.

قدرتی با بیان اینکه عدالت در سلامت به این معنا نیست که تمام افراد جامعه به یک اندازه از امکانات و تجهیزات برخوردار شوند، ادامه داد: عدالت در سلامت به مفهوم این است که هر فردی به‌اندازه نیاز خود بتواند از خدمات بهداشتی درمانی استفاده کند و در راستای ارتقای سلامت خود گام بردارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار