از 17 شهریور:
سرپرست سازمان حج و زیارت خراسان شمالی گفت:620 زائر استان در قالب 6 کاروان از 17شهریور ماه به حج تمتع اعزام خواهند شد.
کد خبر: ۷۴۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷ 10 August 2015

محمد باقر قاصری در نشست خبری با اشاره به اینکه دارندگان اسناد ثبت نامی تا تاریخ 27 اسفند سال 94 در اولویت اعزام سال جاری قرار دارند،گفت:620 نفر امسال به حج تمتع اعزام می شوند که از این تعداد 287 نفر مرد،333 نفر زن و همچنین مسن ترین فرد با 94 سال سن و جوان ترین فرد نیز با 27 سال سن در بین این زائران قرار دارند.

وی با بیان اینکه زائران استان در قالب 6 کاروان به حج تمتع اعزام خواهند شد،افزود:از این تعداد 3 کاروان مربوط به بجنورد و شهرستان های مانه و سملقان،شیروان و اسفراین هر کدام دارای یک کاروان هستند.


وی تعداد زائران اعزامی حج تمتع در کشور را 60 هزار نفر اعلام کرد و در خصوص کاهش سهمیه 20 درصدی گفت:براساس برنامه عربستان سعودی به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت مسلمان در کشورهای اسلامی یک هزار نفر مجوز برای اعزام صادر شده که سهمیه جمهوری اسلامی ایران براساس جمعیت 75 میلیون نفر بوده که با اجرای طرح مرمت سهمیه ما در سالجاری 20 درصد کمتر شد.

قاصری با اشاره به اینکه در حج تمتع امسال تدابیر سختگیرانه و شدیدی برای جلوگیری از حمل مواد مخدر در مشهد و عربستان انجام خواهد شد،خاطرنشان کرد:در سال گذشته 6 زائر حج تمتع و در حج عمره 21 زائر استان به علت داشتن مواد مخدر باز ماندند. 

وی ابراز امیدواری کرد:با عنایت به اینکه تیم های پزشکی در کاروان ها و محل استقرار زائران حضور دارند زائران از حمل اقلام دارویی خودداری کنند.

زائران حج تمتع استان از 17 تا 20 شهریور به مدت سه روز از فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد عازم عربستان سعودی خواهند شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار