مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اعلام اینکه تحقیق و پژوهش از اصول آموزشی محسوب می‌شود، گفت: آزمایشگاه‌های مدارس مازندران تجهیز و ساماندهی می‌شود.
کد خبر: ۷۴۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰ 10 August 2015
به گزارش تابناک به نقل از  خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سیدعلی قاسمی ظهر امروز در دیدار با مدال‌آور آزمون المپیاد جهانی شیمی در مرکز مازندران اظهار کرد: سال گذشته کسب مدال طلای شیمی نهال باقری در المپیاد کشوری آموزش و پرورش استان را برای کسب مدال ارزشمند جهانی در امسال‌ امیدوار کرد.
وی با اشاره به اینکه رشته شیمی با تمام وسعت و سختی محتوایی بازار کار کمتری در جامعه دارد، افزود: رشته‌های تجربی در کشور مظلوم واقع شدند، چراکه نبود بازار کار برای این رشته‌های تحصیلی به ویژه شیمی انگیزه استقبال از این رشته تحصیلی را کم کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه توسعه رشته‌های تحصیلی به‌صورت منطقی در نظام آموزشی کشور انجام نشد، اضافه کرد: هدف ما شناسایی دانش‌آموزان نخبه در مازندران و حمایت از این افراد است که بخش مهمی از آن‌ را المپیادی‌ها تشکیل می‌دهند.
این مسئول با اعلام اینکه برای تکمیل آزمایشگاه‌های تخصصی تمامی تجهیزات موجود در استان ساماندهی می‌شوند، گفت: تحقیق و پژوهش از اصول آموزشی محسوب می‌شود اما در سال‌های اخیر بسیاری از تجهیزات در آزمایشگاه مرکزی مازندران به هدر رفت.
قاسمی نخبه‌ پروری را مستلزم ایجاد ساختار و برنامه‌ریزی منسجم دانست و افزود: طرح شهاب طرحی است که دانش‌آموزان نخبه از دوره ابتدایی شناسایی و برای المپیادها مورد توجه قرار می‌گیرند.
وی بیان کرد: در حال حاضر مازندران 27 مدرسه استعداد درخشان و 9 هزار دانش‌آموز دارد که با ظرفیت موجود در استان نخبه پروری به خوبی انجام می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران خاطرنشان کرد: تغییرات آموزشی در آموزش و پرورش سبب کاهش منابع موجود در حوزه آزمایشگاهی و غیره می‌شود.
رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک ساری نیز با بیان اینکه فضای مدرسه باید محیط رقابتی تحصیلی را برای دانش‌آموزان ایجاد کند، اظهار کرد: برگزاری آزمون قطب برای مهار کردن دانش‌آموزان است تا در فضای رقابتی قدرت تفکیک انجام شود.
حامد دیانی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان مازندرانی در عرصه‌های علمی سرآمد کشور هستند، گفت: تاکنون دانش‌آموزان متعددی از استعدادهای درخشان مرکز مازندران موفق به کسب مدال‌های مختلف علمی شدند. مدیرکل و رئیس ناحیه یک آموزش و پرورش مازندران و شهرستان ساری با اهدا لوح و هدایایی از نهال باقری مدال‌آور برنز المپیاد جهانی شیمی تجلیل کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار