عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت:بزرگترها در خانواده به عنوان حاکمیت هستند و چنانچه فرزندان مسئله‌ای منطقی را از آنها ببینند، دیگر باور نمی‌کنند به عنوان مثال در کشور ایران مدتی است که مسائل بی‌اخلاقی در جامعه زیاد شده و رفتار برخی از مسئولان، سوءاستفاده کردن از جایگاه و مقام خود، حیف و میل کردن اموال عمومی که در اختیار آنها بود و عمل نامناسبی که داشتند، باعث شده که جامعه نسبت به وضع فرماندهی آنها ناامید و فاصله ایجاد شود.
کد خبر: ۷۵۸۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۱ 01 July 2019

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:مسعود رضایی با اشاره به فاصله بین فرهنگ عمومی و فرهنگ رسمی در کشور گفت: معمولا هر موضوع جدیدی که به عنوان فرهنگ در جامعه ایجاد می‌شود، به دلیل افراط و تفریطی است که صورت می‌گیرد. چنانچه رفتار بزرگترها در خانواده که یک جامعه کوچک است متفاوت با وضع موجود باشد، فرزندان فاصله می‌گیرند و از نظر فکر، روش و عمل متفاوت‌تر از اولیای خود هستند.

کار فرهنگی متناسب با تفکر جامعه صورت نگرفته و تناقض با افکار عمومی و نسل جوان وجود دارد که چنین ناهنجاری‌هایی به دنبال داشته است
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در جامعه بزرگتری به نام کشور که بزرگترین اجتماع انسان‌ها است، زمانی که مسئولان رفتاری غیر از واقعیت دارند و به سوی ریا و یا تظاهر در کارها می‌روند، نسل بعدی که فرزندان هستند و این فاصله بین گفتار و عمل را می‌بینند، دچار ناباوری می‌شوند و همه چیز را سفید و سیاه می‌بینند.

برخی مسئولان از جایگاه خود سوءاستفاده می‌کنند

وی افزود: بزرگترها در خانواده به عنوان حاکمیت هستند و چنانچه فرزندان مسئله‌ای منطقی را از آنها ببینند، دیگر باور نمی‌کنند به عنوان مثال در کشور ایران مدتی است که مسائل بی‌اخلاقی در جامعه زیاد شده و رفتار برخی از مسئولان، سوءاستفاده کردن از جایگاه و مقام خود، حیف و میل کردن اموال عمومی که در اختیار آنها بود و عمل نامناسبی که داشتند، باعث شده که جامعه نسبت به وضع فرماندهی آنها ناامید و فاصله ایجاد شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: بنده به ادامه این موضوع خوشبین نیستم چراکه می‌بینم اگر نماینده مجلس و مسئولی بخواهد در سخنرانی از واقعیات جامعه بگوید، مردم باور نخواهند کرد و احساس می‌کنند که واقعیت گفته نمی‌شود.

گاهی اوقات اعمال برخی مسئولان و کارگزاران با گفتار آنها یکی نیست

رضائی با بیان اینکه باید به مردم نزدیک‌تر شده و رفتارمان را متناسب با جامعه هدف یعنی جوانان تنظیم کنیم، تصریح کرد: آن چیزی که مطلوب نظر بزرگترها است نباید صرفا همین هدف در جامعه پیاده شود چراکه نه تنها جامعه را به هدف نمی‌رساند بلکه جامعه را به سوی قهقرایی و سیر تنزلی می‌کشاند. در کوچه و خیابان و جامعه چنین رفتاری دیده می‌شود و مورد شکایت همه است بنابراین بستگی به این دارد که اعمال مسئولان و کارگزاران با گفتارشان یکی نبوده و همین امر تبدیل به ناهنجاری شده است.

کار فرهنگی متناسب با تفکر جامعه صورت نگرفته

این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: در مسائل فرهنگی و رسانه‌ای کم کاری شده است به عنوان مثال در افراط و تفریط هستیم و گاهی اوقات انقدر رسانه‌ها موضوع پیش پا افتاده‌ای را بزرگ می‌کنند که جامعه را به سوی یاس و ناامیدی می‌کشانند و این نشان می‌دهد که کار فرهنگی متناسب با تفکر جامعه صورت نگرفته و یا تناقض با افکار عمومی و نسل جوان داشته که چنین پیامدی به دنبال داشته است.

رسانه ملی باید در کار خود تجدید نظر کند

وی تصریح کرد: رسانه ملی که صدا و سیما است باید در کار خود تجدید نظر کرده و واقعیات را بیان کند تا رسانه‌های غیررسمی جای آن را نگیرند چراکه مردم اطلاعات خود را بیشتر از رسانه‌های غیر رسمی می‌گیرند و آنها را بهتر قبول دارند و این نشان می‌دهد که نوعی بی‌اعتمادی ایجاد شده است بنابراین صدا و سیما باید در رفتار خود تجدید نظر کرده و واقعیات را بیان کنند.

جامعه باید به باورمندی برسد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: چنانچه حادثه‌ای رخ می‌دهد، رسانه ملی باید عین همان واقعیت را مطرح کند تا جامعه به باورمندی برسد و بپذیرد که به عنوان رسانه ملی واقعیت را بیان کرده و اینگونه اعتماد بیشتری می‌کنند در نتیجه باعث می‌شود فضای نامناسب برای غیررسمی‌ها که به اتفاقات دامن می‌زنند و نیت سوء دارند، نتوانند به اهداف خود برسند و یا نتوانند جامعه را به سوی مسائل نامناسب بکشانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار