مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: از سال ۹۰ تاکنون ۱۳ هزار و ۶۳۹ مجوز ایجاد مشاغل خانگی در سطح استان صادر شده است.
کد خبر: ۷۵۹۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸ 04 July 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی صادق آهنگری  با اشاره به اینکه صدور مجوز برای راه‌اندازی کسب و کارهای خانگی از سال ۹۰ در سطح کشور آغاز شده است، اظهار کرد: در آذربایجان‌غربی نیز صدور مجوزهای خانگی برای حمایت از اینگونه مشاغل از همان سال آغاز و تاکنون ۱۳ هزار و ۶۳۹ مجوز در سطح استان صادر شده است.

وی با بیان اینکه کسب و کارهای خانگی یکی از راه‌های ایجاد اشتغال در جامعه است، افزود: تاکنون بیش از ۴۹ میلیارد تومان اعتبار برای این منظور در سطح استان پرداخت شده است.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه همه مشاغلی که در خانه انجام شود در واقع مشاغل خانگی نامیده می‌شود، ادامه داد: صنایع دستی، قالی‌بافی، گلیم و جاجیم‌بافی، عرقیات گیاهی، تولید ترشیجات و مربا، خیاطی و در مناطق روستایی مشاغل مرتبط با حوزه دام که به طور خانگی فعالیت می‌کنند از جمله مشاغل خانگی هستند که تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه از محل اعتبارات سال ۹۷ تاکنون ۱۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای مشاغل خانگی جذب شده است، عنوان کرد: در این سال  ۲۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرایی کردن این طرح‌ها به آذربایجان‌غربی اختصاص پیدا کرد.

2 هزار و ۵۳ مورد شغل خانگی در آذربایجان‌غربی ایجاد شده است

آهنگری با بیان اینکه اعتبار جذب شده برای یک هزار و ۸۹۱ طرح مشاغل خانگی در سطح استان پرداخت شده است، عنوان کرد: با انجام این طرح‌ها دو هزار و ۵۳ مورد شغل خانگی در آذربایجان‌غربی ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: براساس آمارها، آذربایجان‌غربی رتبه دوم طرح توسعه الگوی مشاغل خانگی در بخش ثبت‌نام برای تسهیلات ومجوزهای داده شده براساس گزارش جهاد دانشگاهی را به خود اختصاص داده است.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه تخصیص اعتبارات سال ۹۷ هنوز هم ادامه دارد، خاطرنشان کرد: اعتبار مشاغل خانگی در بودجه ۹۸ تاکنون ابلاغ نشده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار