کد خبر: ۷۵۹۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۲ 04 July 2019

معاون امور زراعت جهاد کشاورزی: سیاست دولت برای افزایش تولید برنج فقط در استان‌های گیلان و مازندران است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ؛ معاون امور زراعت جهاد کشاورزی در بازدید از مزرعه گواهی شده تولید بذر ارقام برنج و شالیزارهای صومعه سرا در روستای کتمجان گفت: در بازدیدی که از مزارع و شالیزارهای گیلان داشتم وضعیت مزارع برنج امسال نسبت به پارسال در وضعیت مطلوبی است.
عباس کشاورز افزود: با توجه به وضعیت آب در کشور، سیاست دولت در تولید برنج بیشتر برای کشت در استان های گیلان و مازندران است.
وی گفت: برای تولید و افزایش کیفی و کمی برنج با بذر گواهی شده، کارگروه جامعی از مسئولان، کارشناسان و موسسه تحقیقات برنج انتخاب شده اند که در زمینه تنوع سازی، تکثیر ارقام پرمحصول، افزایش بذر و تهیه بذر خوب برای کشت تلاش می کنند.
معاون امور زراعت جهاد کشاورزی همچنین با تاکید بر اینکه کشاورزان از بذر گواهی شده مورد تائید جهاد کشاورزی استفاده کنند افزود: این بذرها از نظر قدرت ، سلامت و تولید درحد مطلوب است.
عباس کشاورز با اشاره به اینکه این بذرها با هزینه مناسب در اختیار کشاورزان قرار می گیرد گفت: مابه التفاوت را دولت می پردازد.
وی افزود: تنوع ارقام برنج از سوی موسسه تحقیقات برنج برای هر منطقه که مناسب کشاورزان باشد فراهم شده و انتخاب به عهده کشاورزان است که بذرهای باکیفیت تولید و بازارپسند را انتخاب کنند.
معاون امور زراعت جهاد کشاورزی همچنین گفت: از نظر کود و بذر کمبودی نداریم اما کشاورزان باید کود را به اندازه نیاز زمین استفاده کنند و در زمان بارندگی کنترل بیماری های زراعی را جدی بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار