مدیر عامل شرکت مخابرات استان فارس، با اشاره به وجود برخی مشکلات در حوزه تلفن همراه گفت: با نصب آنتن ها و دکل های مخابراتی، آنتن دهی تلفن همراه در شیراز و دیگر نقاط استان تقویت خواهد شد.
کد خبر: ۷۶۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۹ 12 August 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا:علی اصغر روزگار، روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی خبرنگار شهید خبرگزاری ایرنا و روز خبرنگار افزود: اما شرکت مخابرات در نصب این دکل ها و آنتن ها دچار مشکلاتی هست و با موانع و مخالفت هایی مواجه می شود.
وی ادامه داد: به رغم اینکه تاکنون از سوی هیچ مقام رسمی بهداشتی در خصوص خطرناک بودن یا نبودن امواج ناشی از دکل های تقویت تلفن همراه موضع گیری نشده اما بسیاری از شهروندان و برخی سازمان ها مانع نصب این دکل ها در مناطق مورد نیاز می شوند و یا از طریق مراجع قضایی شرکت مخابرات را مجبور به جمع آوری دکل های نصب شده می کنند.
او اظهار کرد: همه ما در این شهر زندگی می کنیم و ممکن است در نزدیکی محل سکونت ما نیز همین آنتن های تقویت تلفن همراه نصب باشد و اگر بنا بر خطرناک بودن امواج این آنتن ها است ما را هم تهدید می کند.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان فارس افزود: این شرکت آمادگی دارد که در تمام نقاط شهری و جاده ای که نقاط کور آنتن دهی وجود داشته باشد اقدام به نصب دکل تقویت تلفن همراه کند.
روزگار افزود: امیدواریم با همکاری مردم بتوانیم مشکل آنتن دهی تلفن همراه را بر طرف کنیم.
وی، نصب و راه اندازی 40 سایت 4G (نسل جدید تلفن همراه) در شیراز و فارس را از جمله برنامه های در دست اجرای این اداره کل دانست و گفت: هم اینک سیستم 3G در شیراز و چندین شهرستان فارس فعال است و به زودی سیستم جدید 4G نیز راه اندازی خواهد شد.
او گفت: در سیستم G4 سرعت اینترنت پنج برابر بیشتر از اینترنت نسل های قبل است.
مدیر عامل شرکت مخابرات فارس، با اشاره به آمادگی این شرکت برای بهره برداری از 80 پروژه در حوزه تلفن ثابت در هفته دولت امسال افزود: علاوه بر این بر اساس برنامه، امسال بهره برداری از 615 سایت ارتباطات سیار (تلفن همراه) را در دستور کار خواهیم داشت.
وی، میانگین واگذاری تلفن ثابت در فارس را سالانه 60 هزار شماره دانست و افزود: از ابتدای امسال تاکنون 10 هزار شماره تلفن ثابت به متقاضیان واگذار شده و 58 هزار کافوی نوری (صندوق توزیع خطوط مشترکین که ورودی آن فیبرنوری وخروجی آن کابل مسی است را کافوی نوری گویند) نیز در مناطقی مانند شهرک صدرا و جبل الدراک واگذار نصب کرده ایم.
روزگار، تعداد متقاضیان حال حاضر تلفن ثابت در شیراز را 30 هزار نفر اعلام کرد و گفت: با توجه به خرید و نصب سیستم های جدید، امکان افزایش و پشتیبانی از شماره های تلفن ثابت تا 2 میلیون شماره را داریم.
وی، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به کاهش 30 درصدی درآمد شرکت مخابرات با اجرای پروژه هم کد سازی افزود: علاوه بر هم کد سازی، استفاده مردم از تلفن همراه نیز در کاهش درآمد مخابرات از محل تلفن ثابت نقش داشته است.
روزگار، با اشاره به طلب 100 میلیارد تومانی مخابرات فارس از مشترکان تلفن ثابت و همراه تصریح کرد: تقاضای ما از شهروندان این است که نسبت به پرداخت بدهی های خود اقدام کنند در غیر این صورت علاوه بر سلب مالکیت آنها از تلفن ثابت یا همراه، مراتب از طریق مراجع قضایی جهت وصول مطالبات شرکت مخابرات دنبال خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار