شهردار منطقه یک شیراز گفت: تکلیف پروژه موسوم به برج تجارت جهانی، هفته‌ی آینده و با همکاری مالک جدید آن، نهایی و مشخص می‌شود.
کد خبر: ۷۶۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹ 14 August 2015
تابناک فارس به نقل از ایسنا:غلام‌رضا شهریاری گفت: این پروژه چندسالی است که به‌واسطه تخلفات انجام شده، متوقف شد و فعلاً بانک اقتصاد نوین مالک آن تلقی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طی این سال‌ها شهرداری شیراز به شکل مستمر پیگیر تعیین تکلیف این پروژه بوده و تذکرات متعددی به مالک برای فعال‌سازی پروژه، آزادسازی پیاده‌رو هم‌چنین آزادسازی کوچه‌های جنب پروژه، داده است.

شهریاری تصریح کرد: این پروژه باید براساس رأی کمیسیون ماده 5، در هشت طبقه و بیش از 400 درصد تراکم احداث شود و علی‌رغم این‌که تقاضای تراکم و طبقات بیشتری از سوی مالک فعلی مطرح شده است اما شهرداری تنها در قالب ضوابط تعیین شده رفتار می‌کند.

شهردار منطقه یک شیراز گفت: ما طبق قانون عمل می‌کنیم و بانک اقتصاد نوین نیز وعده داده است هفته‌ی آینده طی جلسه‌ای که با مدیرعامل بانک داریم، موضوع را نهایی و این پروژه را فعال کرده و از این حالت خارج کند.

وی هم‌چنین گفت: واحد فرهنگی و امور اجتماعی منطقه یک شهرداری شیراز با تدوین سند 10 ساله چشم‌انداز فرهنگی و اجتماعی در حوزه‌های بهداشتی، فرهنگی و هنری کار خود را آغاز کرده است.

شهریاری گفت: استفاده از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های دنیای تکنولوژی و پیشرفت و توسعه، به‌عنوان رویکرد آینده شهرداری منطقه یک شیراز تعریف شده است.

وی موقعیت منطقه یک شیراز را استراتژیک و بافت آن را دارای تنوع فرهنگی دانست و گفت: وجود آثار و بناهای تاریخی ملی و بین‌المللی، تراکم جمعیتی بسیار بالا و تعدد دستگاه‌های اجرایی و خصوصی موجود در این منطقه که در حوزه‌های علمی و فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی مشعول به خدمت هستند انتظار همکاری و همراهی اقشار مختلف مردم را بیش از گذشته طلب می‌کند.

شهریاری با اشاره به اقدامات انجام شده عمرانی در منطقه یک شیراز شامل اصلاح، بهسازی، نوسازی و احداث معابر جدید، گفت: قریب به 30 هزار مترمربع پیاده‌راه سازی و همسان‌سازی معابر و نزدیک به یک میلیون و 200 هزار مترمربع روکش آسفالت انجام شده است.

وی اجرای قریب به 40 هزار متر طرح آبیاری قطره‌ای را نشانه‌ی اهتمام این منطقه از شهرداری شیراز در بهینه‌سازی مصرف آب دانست و خاطرنشان کرد: با اجرای طرح‌های فضای سبز مانند باغ هنر ایرانی اسلامی به‌دنبال کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی و فراهم کردن زمینه برای نشاط شهروندان هستیم.

شهردار منطقه یک شیراز هم‌چنین به بهره‌برداری از نخستین مرکز تجمعات مردمی در محور بلوار چمران اشاره و تصریح کرد: این مرکز در مناسبت‌های ملی و مذهبی، محلی است برای حضور و تجمع مردم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار