کد خبر: ۷۶۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۶ 17 August 2015
به گزارش"تابناک یزد"، یک شرکت سوئیسی که پیشتر قراردادی ۲۵ ساله را برای خرید گاز از ایران با شرکت ملی گاز ایران بسته بود اعلام کرد دیگر نیازی به ایران برای تأمین گاز ندارد و از این پس تمام گاز خود را از آذربایجان تأمین خواهد کرد.شرکت سوئیسی آکسپو، اعلام کرده است که برای تأمین نیاز خود روی گاز ایران حساب نمی کند و تمام گاز خود را از آذربایجان تأمین خواهد کرد.
درسال 2008 شرکت EGL سوئیس، قرار دادی را برای دریافت سالانه 5.5 میلیارد متر مکعب گاز را به مدت 25 سال با شرکت ملی گاز ایران به امضا رسانید.اما با تشدید تحریم‌ها این شرکت در زمینه دسترسی به منابع گاز ایران با محدودیت هایی مواجه شد و در سال 2012 سهام آن به طور کامل از سوی شرکت آکسپو این کشور خریداری شد.
آکسپو در راستای لغو قرار داد منعقد شده با ایران نیز سهمی 5 درصدی را در پروژه خط لوله ترانس آدریاتیک خریداری کرد که بر اساس پیش بینی ها در سال 2020 انتقال گاز آذربایجان را به این کشور آغاز خواهد کرد.
بنا به گفته سخنگوی این شرکت، در حال حاضر این شرکت برای تمام ظرفیت مورد نیاز گاز خود با آذربایجان قرار داد بسته است و دیگر نیازی به گاز ایران برای تأمین نیاز خود ندارد.
تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار