کد خبر: ۷۷۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۸ 15 August 2015

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: عظمت و جایگاه شخصیتی دختران شیعه را با نامگذاری روز دختر می توان مشخص کرد و این شخصیت باید با بهره گیری از الگوی حضرت معصومه (س) باشد.

حجت الاسلام سید عباس مسعودی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تبریک دهه کرامت و سالروز ولادت حضرت معصومه (س) اظهار داشت: انتخاب این روز به نام روز دختر انتخاب خوب و شایسته ای است.

حجت الاسلام مسعودی افزود: دختر باکرامت امام موسی کاظم (ع) یکی از شش دختر این امام بزرگوار و به عنوان برترین دختر ایشان با توجه به علاقه عجیبی که به امام رضا (ع) داشتند فقط از دیده برادر به ایشان نگاه نمی کردند بلکه به عنوان ولی و حجت خدا به ایشان نگاه می کردند.

وی ادامه داد: در حدود یکسال و اندی که از دعوت مامون از امام رضا(ع) به خراسان گذشته بود و هیچکس خبر نداشت حضرت معصومه (س) خطرات را به جان خرید و برای دیدار و اطلاع از امام رضا (ع) راهی خراسان شد که در طی راه مسموم شده و به درجه رفیع شهادت رسید.

حجت الاسلام مسعودی با بیان اینکه دختران امروز ما، مادران آینده جامعه هستند گفت: دختران ما باید حضرت معصومه (س) را الگو قرار داده و سیره، رفتار، گفتار و پوشش آنها را حداقل جزئی از رفتار خود قرار دهند.

وی در پایان افزود: چنانچه بخواهیم جامعه ای سالم و متدین داشته باشیم لازم است الگوی رفتاری بر گرفته از قرآن و اهل بیت(ع) داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار