سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت:تخصصی‌ترین تماشاخانه تئاتر شمال شرق کشور بانام تماشاخانه «شمس» صبح امروز همزمان با آغاز دهمین جشنواره تئاتر رضوی در بجنورد افتتاح شد.
کد خبر: ۷۷۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰ 16 August 2015

به گزارش تابناک خراسان شمالی،حسن عابدی اظهار داشت:این تماشاخانه در فضای بالغ‌ بر 500 مترمربع،(400 مترمربع برای اجرای تئاتر با 400 سکو و 100 مترمربع برای اتاق گریم) با 7 میلیارد ریال اعتبار ساخته‌شده است.

عابدی درباره میزان هزینه کرد اعتبار برای اجرای این تماشاخانه تصریح کرد:5 میلیارد ریال از این اعتبار از محل اعتبارات استانی و 2 میلیارد ریال دیگر نیز از محل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأمین‌شده است.

وی تصریح کرد:تماشاخانه تئاتر «شمس» مجهز به 25 لاین نوری است که به‌نوبه خود جزو مجهزترین تماشاخانه‌های کشور ازلحاظ نوری است.

سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت:جشنواره تئاتر رضوی با 12 اثر راه‌ یافته به مرحله مسابقه از امروز در سالن گلشن،سالن حافظ و تماشاخانه «شمس» اجرا می‌شود.

عابدی افزود:برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای هنرمندان تئاتر،نشست‌های تخصصی نقادانه برای آثار راه‌ یافته به جشنواره تئاتر رضوی از برنامه‌های جانبی دهمین جشنواره تئاتر رضوی است.

دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی 25 تا 29 مرداد امسال در بجنورد،مرکز استان خراسان شمالی برگزار می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار