فرمانده انتظامی استان
فرمانده انتظامی استان کانون امنیت نرم را بیدارباش فرهنگی خواند و گفت: اتکا به بصیرت، ایمان و تقوای دینی و صیانت از جوهره ایمانی و بنیان‌های فکری و روحی، از الزامات مقابله با دشمن است
کد خبر: ۷۷۷۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶ 02 September 2019

 

سرهنگ "حسن مفخمی شهرستانی" درجمع مسئولان انتظامی استان مرکزی با قدردانی از تلاش‌های مجموعه انتظامی استان در ثبات و ارتقاء امنیت اجتماعی با اشاره به ماهیت تهدیدات نرم دشمن علیه ناجا گفت: این تهدید‌ها معطوف به مبانی ارزشی و اصولی جامعه است و با روش‌های نرم‌افزاری متعدد و با پیامد‌های گوناگون توسط دشمن در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: تعمقی در برنامه‌ریزی‌های دشمنان نشان می‌دهد که آنان از تمام ابزار‌های تهدید نرم به ویژه ابزار‌های رسانه‌ای، تبلیغاتی و شایعه‌سازی برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی، سود می‌جویند و  درک صحیح آینده جنگ نرم مستلزم چارچوب تحلیلی مناسب برای شناسایی نیرو‌های پیشران کلیدی و چگونگی ساماندهی و چینش آن است.

این مقام ارشد انتظامی در استان مرکزی مرکز کانونی امنیت نرم را بیدارباش فرهنگی ملت، جوانان، نخبگان و همه اقشار جامعه برای دفاع از باورها، اعتقادات، بنیان فکری و تاریخی خواند و گفت: اتکا به بصیرت، ایمان و تقوای دینی و صیانت از جوهره ایمانی و بنیان‌های فکری و روحی، از الزامات مقابله با دشمن است و کارکنان انتظامی در تمامی سطوح و رده‌ها با درک عمیق از این تهدیدات، باید آمادگی پیشگیری و مقابله با آن را تحصیل کنند.

سرهنگ مفخمی شهرستانی اشرافیت اطلاعاتی از وضعیت موجود، انجام برآورد و برنامه‌ریزی در جهت کاهش آسیب‌ها و موضوعاتی امنیتی را مورد  تأکید قرار داد و اضافه کرد: برای رویارویی منطقی با دگرگونی‌هایی که در عرصۀ زندگی اجتماعی رخ داده است، ضرورت ایجاد تحول و فراتر از آن، اشراف بر تحولات مؤثر در مأموریت‌های پلیس، یک اصل انکارناپذیر است.

حرفۀ پلیس؛ خدمت به مردم و گره‌گشایی از درد‌ها و مشکلات آنان است

وی حرفۀ پلیس را خدمت به مردم و گره‌گشایی از درد‌ها و مشکلات آنان  دانست و گفت: خدمت به مردم جامعه از طریق برقراری نظم و امنیت و نیز حمایت از بزه دیدگان و مظلومان و مقابله با مجرمان و تعدی  گران به نوامیس و حقوق مردم، از جمله بارزترین خدمات پلیس در جامعه اسلامی است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به کلام مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در تعبیر خدمت در ناجا به عنوان یک نعمت و برکت الهی تصریح کرد: پلیس در تراز انقلاب اسلامی، پلیسی بصیر، مجاهد، انقلابی و ولایی است که با روشن‌بینی در عرصه عقیدتی، سیاسی و فرهنگی، در مسیر حق و ادای وظیفه در عرصه‌های فردی و اجتماعی گام برمی‌دارد.

وی ادامه داد: پلیس مسلمان، نسبت به مسائل و مشکلات دیگران بی تفاوت نیست، احساس مسئولیت نسبت به حل مشکل دیگران، نه تنها در مواردی به عنوان وظیفه قانونی پلیس محسوب می‌شود، بلکه از نظر اسلامی و انسانی نیز به عنوان عضوی از جامعه، نسبت به دیگر افراد دارای مسئولیت بوده و با توجه به نوع مسئولیت این تکلیف نسبت به او مضاعف است.

سرهنگ مفخمی شهرستان در ادامه با اشاره به برخی از راهبرد‌های امنیت بخش پلیس در ارتقاء نظم و امنیت اجتماعی اظهار داشت: تقویت نظارت بر واحد‌های صنفی، برخورد قاطع با هنجارشکنان، مخلان نظم و امنیت و توزیع‌کنندگان مواد مخدر، پاک‌سازی نقاط آلوده، بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و سرمایه‌های اجتماعی، چون ائمه جمعه و جماعات، بسیجیان، نخبگان علمی و آحاد جامعه، ارتقاء پاسخگویی به شهروندان، برنامه‌ریزی هدفمند در مأموریت‌های پیش رو بر اساس پیش‌بینی و پیشگیری، تقویت نظارت‌ها بر امنیت فضای مجازی، ارتقاء امنیت ترافیکی و ... از موضوعاتی است که با جدیت از سوی پلیس استان دنبال می‌شود.

فرمانده انتظامی استان مرکزی در ادامه محوریت برنامه‌ریزی‌های پلیس را بر مبنای فرمایشات مقام معظم رهبری خواند و با اشاره به برخی از مبانی بیانیه گام دوم انقلاب گفت: بیانیه گام دوم انقلاب تجدید مطلعی است خطاب به ملت ایران و به ویژه جوانان که به‌مثابه منشوری برای دومین مرحله خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی خواهد بود و فصل جدید زندگی جمهوری اسلامی را رقم خواهد زد.

وی خاطرنشان کرد: این گام دوم، انقلاب را به آرمان بزرگش که ایجاد تمدن نوین اسامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظیمی هست، نزدیک خواهد کرد و بایستی تمامی ما نسبت به تحقق مفاد این بیانیه همت و احساس مسئولیت داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار