جلاسیه نقش مهندسی رزمی در اراک
تابناک مرکزی - سردار محسن کریمی گفت: مهندسی رزم در دفاع مقدس همانند سدی در برابر دشمن در دفاع مقدس عمل کرده است
کد خبر: ۷۸۳۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳ 26 September 2019

 مهندسی رزم همانند سدی در برابر دشمن در دفاع مقدس

به گزارش تابناک مرکزی - سردار محسن کریمی صبح امروز در اجلاسیه نقش مهندسی رزمی در اراک اظهار کرد: مهندسی رزم در دفاع مقدس همانند سدی در برابر دشمن در دفاع مقدس عمل کرده است، چراکه در ابتدای جنگ بچه‌های مهندسی با اقدامات موثری که انجام دادند مانع از پیشروی دشمن به سرزمین شدند.  

وی تصریح کرد: در واقع ابتکارات و خلاقیت‌های مهندسی رزمی که همگی نقش تعیین کننده در عملیات‌ها داشتند متأثر از نفس قدسی حضرت امام (ره) و مدیریت پیامبرگونه ایشان بود و سبب شد تخصص و اراده با پشتوانه‌های ایمانی ممزوج شود و شکل عینی و عملی در حوزه مهندسی رزمی به خود گیرد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: از شاخص‌ترین اقدامات مهندسی در دفاع مقدس می‌توان به ساخت پل خیبر  اشاره کرد که طراحی و ساخت طولانی‌ترین پل شناور نظامی جهان با مواد جدید و پایدار در مقابل بمباران معروف به خیبر مدالی است که بر سینه مهندسی جنگ جهاد و سپاه می‌درخشد.

وی تصریح کرد: پل بعثت شاهکار مهندسی ـ. رزمی تاریخ دفاع مقدس است و امروز با همین عنوان در دانشگاه مهندسی دافوس، تدریس می‌شود.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی پل جهادگران، ساخت بیمارستان‌ها از جمله بیمارستان امام رضا (ع) و بیمارستان فاطمه زهرا (س) در فاو که دشمن را به حیرت انداخته بود، را از دیگر اقدامات مهندسی رزم برشمرد و بیان داشت: اجلاسیه مهندسی رزمی دوازدهمین اجلاسیه در ذیل کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی  است که اجلاسیه بعدی در ذیل کنگره اجلاسیه دانشگاهیان است که ۷ مهر در دانشگاه اراک برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار