تابناک: سرپرست معاونت فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت:آثار منتخب برای حضور در بخش آیین ها و بازی های نمایشی و نمایش های قهوه خانه ای هفدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی معرفی شدند و نام دو اثر از هنرمندان استان نیز در بین این منتخبین می باشد.
کد خبر: ۷۸۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶ 17 August 2015

به گزارش خبرگزاری تابناک مرکزی،«رحمت الله کرمی» سرپرست معاونت فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی از جشنواره نمایش های آیینی و سنتی به عنوان یکی از معتبرترین جشنواره های تئاتر کشور یاد کرد و افزود:یکی از سیاست های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت یازدهم را افزایش همکاری با هنرمندان در حوزه سیاستگذاری و برنامه ریزی و مشاوره ای با مسوولان و مدیران و تلاش برای واگذاری  بخش عمده کارها به هنرمندان است.

سرپرست معاونت فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: در بخش صحنه ای نمایش «دیوان تئاترال» نوشته« محمود استادمحمد»و به کارگردانی« مهدی غلامی» از اراک و در بخش آیین ها و بازی های نمایشی (میدانی) نمایش »باران خواهی« به نویسندگی وکارگردانی «یوسف شاه حسینی» از تفرش جهت حضور در جشنواره انتخاب شدند.

 کرمی  در ادامه گفت:کانون نمایش های آیینی- سنتی و اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هفدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی- سنتی را به منظور اشاعه زمینه‌های مناسب پژوهشی در بررسی ریشه‌های نمایش ایرانی و نمایش‌های سنتی سایر ملل، حفظ و ثبت میراث کهن نمایشی ایران زمین و بهره بردن از این دستاوردها برای بنیان تئاتر، در شهریور ماه 1394 برگزار می‌کنند.

این مقام مسوول در پایان افزود:هیات انتخاب بخش صحنه ای هفدهمین جشنواره نمایش های آیینی و  سنتی، متشکل از«ایرج راد»، «حسین کیانی» و«علی اصغر دشتی» وهیات انتخاب آثار بخش آیین ها و بازی های نمایشی متشکل از آقایان«عزت الله مهر آوران»،«سید عظیم موسویم»و«مهدی لطفی»می باشند.

گفتنی است؛ هفدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی ۴ تا ۱۰ شهریور ماه به ریاست «علی نصیریان »و دبیری «داود فتحعلی بیگی» برگزار می شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار