رئیس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی گفت: مراسم رونمایی از کتاب « سینه مده سسله نن سازیم وار منیم» روز سه شنبه 27 مرداد ماه سال جاری همراه با تجلیل از مقام هنری عاشیق رسول قربانی در قالب برنامه گردهمایی پژوهشی شعر و موسیقی ادبیات عاشیقلار، راس ساعت 18 در محل سینما 29 بهمن تبریز برگزار می شود.
کد خبر: ۷۸۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷ 17 August 2015

به گزارش خبرنگار ما ، حسن میلانی با اعلام این خبر افزود: در کنار آیین رونمایی از کتاب فوق الذکر از مقام هنری و نکوداشت هشتادمین سال تولد عاشیق رسول قربانی تجلیل بعمل خواهد آمد.

وی اضافه نمود: کتاب « سینه مده سسله نن سازیم وار منیم» شامل اشعار و سروده های دینی اجتماعی عاشیق رسول قربانی است که توسط خسرو سرتیپی و محمد عبادی گردآوری شده است.

وی خاطر نشان کرد: کتاب سینه مده سسله نن سازیم وار منیم از سوی انتشارات حوزه هنری آذربایجان شرقی و با همکاری سوره مهر در 112 صفحه و در قطع رقعی عرضه شده و کتاب منتشا نیز توسط حوزه هنری استان و با همکاری همین انتشارات در 176 صفحه و در قطع رقعی منتشر شده است.

رئیس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه عاشیق رسول از معدود هنرمندانی است که در فستیوال های خارجی حضور داشته، گفت: او بیش از ۳ هزار بیت در مضامین عارفانه و دینی و در مدح ائمه اطهار(ع) شعر سروده است و همه آنها در سینه این هنرمند محفوظ می باشد و تمامی این اشعار در قالب کتاب با عنوان « سینه مده سسله نن سازیم وار منیم» منتشر شده است.

میلانی همچنین اظهار داشت: در مراسم فوق از کتاب « منتشا» سیروس مصطفی که پژوهشی در ریشه یابی نمایش های فولکلور آذربایجان می باشد نیز رونمایی خواهد شد.

گفتنی است، عاشیق رسول قربانی در سال 1314 در روستای عباس‌آباد مئشه پارا در شهرستان كليبر به دنیا آمده و فعالیت در عرصه موسیقی عاشیقی را از سال 1330 در نزد استادان موسیقی نظير عاشیق خیرالله، عاشیق حیدر، عاشیق کریم حضرتی و عزیز شهنازی و عاشيق قره گونيلي آغاز کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار