مسئول گروه موسیقی ارزشی همخوانی نورالحرم شیراز از تولید قطعه موسیقی شمس شیراز ویژه حضرت شاهچراغ(ع) خبرداد.
کد خبر: ۷۸۵۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰ 18 August 2015
سعیداحمدی‌پناه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در شعر این اثر که فارسی و عربی است، به ولایت‌مداری حضرت احمدبن موسی (ع) در برابر برادرشان امام رضا(ع) که مشابهت زیادی با رشادت های حضرت اباالفضل (ع) در رکاب امام حسین (ع) دارد، اشاره شده است.

مسئول گروه موسیقی ارزشی همخوانی نور الحرم شیراز خاطرنشان کرد: جایگاه ویژه حضرت شاهچراغ ویژه(ع) در بین سایر امامزادگان واجب التعظیم که موجب مرکزیت معنوی حرم این بزرگوار در منطقه و ارادت قلبی و توسل مردم شده از دیگر پیام‌های این شعر است.

وی با بیان اینکه سه قطعه موسیقی ویژه دهه کرامت توسط این گروه ساخته شده افزود: این آثار شامل قطعه شمس شیراز ویژه حضرت شاهچراغ(ع)، خورشید خراسان در مدح ثامن الحجج (ع) و قطعه گل بفشانید ویژه اجرا  در شب تولد حضرت معصومه (س) است.

احمدی‌پناه با بیان اینکه در این سه اثر آقایان توقیق‌زاده و بوربور به‌عنوان شاعر با گروه همکاری داشته‌اند، گفت: تمام مراحل فنی تولید قطعات در شیراز و زیر نظر آقای فرشید جعفری مربی گروه انجام شده است و آقایان آنت، صدر، سلطانی و عبداللهی نیز در ضبط استدیویی همکاری کرده‌اند.

وی به تولید و اجرای 9 قطعه در مدح پیامبر مکرم اسلام (ص)، امام علی(ع)، حضرت زهرا (س)، امام رضا (ع)، امام زمان (عج)، قطعه ویژه ایام ولادت معصومین (ع)، قطعه حماسی با موضوع وطن و درنهایت قطعه شهدا و شمس شیراز اشاره و گفت: در برخی موارد اجرای برنامه‌های هنری نا‌مناسب در جشن‌های مذهبی و اعیاد، در شان این مراسم نبوده و گاهی نیر باعث دل‌زدگی با‌نیان می‌شود.

مسئول گروه موسیقی ارزشی همخوانی نور الحرم شیراز تصریح کرد: این گروه سعی دارد با تولید قطعه‌های شاد و متنوع با موضوعات مذهبی و حماسی، علاوه بر رعایت موازین اسلامی و تاکید بر وحدت قابل اجرا در تمام برنامه‌های فرهنگی باشد و بتواند رضایت همه مخاطبان به ویژه جوانان را جلب کند.

احمدی با اشاره به اینکه گروه موسیقی ارزشی نورالحرم با سبک جدیدی که ترکیبی از تواشیح و موسیقی است، از سال 92 توسط تعدادی از جوانان شیراز که سوابق فعالیت‌های مذهبی و هنری دارند تشکیل شده، گفت: بیشتر قطعات تولید گروه علاوه بر اجرا در مراسم و برنامه‌های فرهنگی مردمی، در برنامه‌های زنده تلویزیون از جمله شبکه اول سیما و شبکه فارس و همچنین برنامه‌های پربیننده‌ای چون "خوشا شیراز" اجرا شده است.

وی بیان کرد: پایگاه اینترنتی گروه نورالحرم به نشانیwww.nour.sub.ir  آماده همراهی صاحب نظران و کارشناسان شعر و موسیقی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار