معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با بیان این که این سازمان مشکلات واحدهای سنگبری این استان را به وزارتخانه متبوع گزارش داده است، گفت: اخذ مالیات بر ارزش افزوده از این واحدها مشکلی است که باید در سازمان امور مالیاتی کشور حل شود.
کد خبر: ۷۸۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰ 18 August 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا:فریبرز رضازاده ،افزود: مالیات بر ارزش افزوده باید از مصرف کننده اخذ شود و از آنجا که مصرف کنندگان سنگ های تزیینی سازماندهی خاصی ندارند، به دنبال اخذ این مالیات از واحدهای تولیدی هستند.
وی گفت: واحدهای سنگبری سال هاست که مالیات بر درآمد می پردازند و این که آنها مجبور به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده هم شوند، به منزله فشار بر این واحدهاست.
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس اظهار کرد: با توجه به این که وضعیت بازار سنگ های تزیینی متاثر از روند ساخت و ساز در کشور است، انتظار می رود ساز و کاری در پیش گرفته شود که بر کارخانه ها و واحدهای تولیدی و سنگبری ها لطمه وارد نشود.
رضازاده گفت: در سفر استانی امسال هیات دولت به استان فارس (نهم و دهم اردیبهشت) مشکلات مختلف فراروی واحدهای تولیدی این استان در گزارشی به دولت ارایه شد که یکی از آنها، مشکلات واحدهای سنگبری بود و برای حل این مشکلات اقدامات مورد نیاز انجام خواهد شد.
وی از این که وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار با نمایندگان انجمن های سنگبری و سنگ های تزیینی استان ها قول مساعد
مبنی بر عدم دریافت مالیات بر ارزش افزوده به آنها داده است، ابراز بی اطلاعی کرد و گفت: تاکنون چنین موضوعی ابلاغ نشده است.
پیش از این رییس انجمن صنفی سنگبری و سنگ های تزیینی استان فارس در این باره گفته بود:در دیدار 27 اردیبهشت 93 با وزیر صنعت، معدن و تجارت مشکلات واحدهای سنگبری را به اطلاع این عضو کابینه رساندیم اما متاسفانه دستورهای شخص وزیر و معاون وی در زمینه اجتناب از اخذ مالیات بر ارزش افزوده از این واحدها اجرایی نشده است و شنیده شده که تلاش هایی در مجلس شورای اسلامی برای اخذ مالیات بر ارزش افزوده از این واحدها در حال پیگیری است.
مجتبی فصیحی مهرآباد در گفت و گو با ایرنا افزود: کارخانه های سنگبری استان فارس از شرایط رکود ساخت و سازها رنج می برند و در این شرایط، موکلف شدن آنها به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده ، ادامه فعالیت آنها را با مشکل جدی رو به رو می کند.
وی ادامه داد: از آنجا که تولیدات کارخانه های سنگبری مختص ساختمان سازی است، رکود کنونی در ساخت و سازها به نوبه خود سبب شده است که این کارخانه ها حالت تعطیلی به خود بگیرند.
رییس اتحادیه سنگبر و سنگ فروش شیراز اظهار کرد: بنا به اظهارات شهردار شیراز، صدور پروانه ساختمانی در این شهر در سال 93 نسبت به سال 92 با کاهش حدود 47 درصدی روبه رو بوده است و این بدان معناست که نیاز بازار و حجم کار کارخانه های سنگبری به نصف ظرفیت کاهش یافته است.
فصیحی مهرآباد گفت: کارخانه های سنگبری فارس در این شرایط توان تحمل بار دیگری همچون پرداخت مالیات بر ارزش افزوده را ندارند و از این رو، هم اینک در حال بررسی وضعیت ادامه یا توقف فعالیت هستند.
رییس انجمن صنفی سنگبری و سنگ های تزیینی استان فارس ادامه داد: هم اینک 500 واحد سنگبری در این استان وجود دارند که بین چهار تا پنج هزار نفر در آنها مشغول به فعالیت هستند.
به گفته وی، از این واحدها 195 واحد سنگبری در شهرستان نی ریز، 155 واحد در شهرستان صفاشهر، 35 واحد در شهرستان آباده 70 واحد در شهرستان شیراز و بقیه در سایر نقاط استان فارس مستقر هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار