مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام گفت: پنج طرح دارای مجوز تسهیلات ارزی (فاینانس) آماده واگذاری به سرمایه‌گذار برای اجراست.
کد خبر: ۷۹۱۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۴ 27 October 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ قدرت‌الله فیض‌الهی  اظهار داشت: این طرح‌ها شامل سه طرح در حوزه راه و شهرسازی و ۲ طرح در حوزه امور آب است که کارهای مطالعاتی آنها انجام شده و مورد تایید مرکز سرمایه‌گذاری کشور و استان هستند.

وی افزود: این طرح‌ها شامل بزرگراه حمیل - ایلام، پل زائر به چیلات، راه‌آهن ایلام مسیر اسلام آباد - ایلام و ۲ طرح در حوزه سد شامل سد سیکان و سد چناره است که در صورت استقبال سرمایه‌گذاران به آنها واگذار می شود.

وی اضافه کرد: امور اقتصادی و دارایی به عنوان دبیر ستاد سرمایه‌گذاری وظیفه شناسایی ظرفیت‌های اقتصادی استان را بر عهده دارد که در این راستا علاوه بر تهیه کتاب ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری، طرح‌های قابل اجرا را به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی در سامانه بارگذاری کرده است.

فیض‌الهی گفت: با توجه به اهمیت جغرافیایی و اقتصادی ایلام، در سه حوزه سرمایه‌گذاری و کسب‌ و کار، سند راهبردی و نقشه جامع سرمایه‌گذاری تدوین و استعدادهای سرمایه‌گذاری استان شناسایی و احصا شده است.

وی تشکیل کمیته کارشناسی در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری، تدوین و اجرای برنامه‌های نظارت و بازدید سرمایه‌گذار خارجی، شناسایی و احصا قوانین دست و پاگیر حوزه سرمایه‌گذاری، تدوین بانک جامع از روند سرمایه‌گذاری‌های داخلی، تشکیل اتاق فکر محیط کسب‌ و کار، ارائه برنامه برای تحقق کامل پیش‌بینی درآمدهای استان و شناسایی درآمدهای جدید را از جمله برنامه‌ها در راستای سند راهبردی سرمایه‌گذاری عنوان کرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار