کد خبر: ۷۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷ 25 February 2015

به گزارش تابناک ارومیه از سایت خبری ترکیه،پنجمین همایش بین المللی علمی دانش آموختگان و دانشجویان ایرانی مقیم ترکیه با مشارکت نهاد مقام معظم رهبری و دانشگاه محقق اردبیلی بین روز های ۲۰ و ۲۱ فوریه ۲۰۱۵ مصادف با اول و دوم اسفند ۱۳۹۳ در آنکارا برگزار شد.

مقالات این دوره از همایش از طریق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان مقاله علمی پژوهشی ارزشیابی خواهد گردید.

شناسایی توانمندی های علمی دانشجویان و فارغ التحصیلان ایرانی دانشگاههای ترکیه، طرح آخرین تحولات و دستاوردهای مهم علم و فناوری و همچنین بحث درباره برنامه ریزیهای پژوهشی و همکاریهای مشترک بین دانشگاهها ومؤسسات علمی و پژوهشی جمهوری ترکیه و ایران از اهداف برگزاری این همایش می باشد.

این همایش در بخشهای مختلف مهندسی، علوم انسانی و علوم پایه و پزشکی برگزار می شود که اساتید و محققین از ترکیه و ایران در آن حضور دارند.

بر اساس داده های منتشره از سوی وزارت آموزش عالی ترکیه در پایان سال ۲۰۱۴، بعد از آذربایجان، ایران بیشترین میزان اعزام دانشجو به ترکیه را دارد.

تعداد دانشجویان ایرانی در ترکیه ۴۶۹۱ می باشد که ۶۰ درصد از این افراد در مقطع فوق لیسانس و دکترا و ۴۰ درصد بقیه نیز در مقطع لیسانس مشغول تحصیل هستند.

بیشترین دانشجویان ایرانی در دانشگاههای دولتی ترکیه که جزو دانشگاههای ممتاز ترکیه هستند، ادامه تحصیل می دهند.

در رابطه با اینکه چه تعداد از این دانشجویان پس از فارغ التحصیلی به ایران باز می گردند و چه تعداد در ترکیه می مانند و یا به کشورهای ثالث مهاجرت می کنند، اطلاعات دقیقی در دست نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار