کد خبر: ۷۹۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۶ 19 August 2015


مسوول نمایندگی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آستارا از بازدید 40 هزار و 600 گردشگر از ابتدای فصل تابستان تاکنون از نمایشگاه های عرضه صنایع دستی این شهرستان خبر داد.




پردل امیری نژاد عصر چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود : نمایشگاه های صنایع دستی شهرستان آستارا در دو نقطه ورودی شهر از سمت شمال و جنوب و نیز در محل طرح های سالمسازی دریای این شهرستان دایر شده است.
وی با اشاره به اینکه علاوه بر پنج نقطه عرضه شده مکان ثابتی نیز در میدان شهدای گمنام برای عرضه صنایع دستی وجود دارد ، اضافه کرد : در کنار عرضه آثار صنایع دستی هنرمندان آستارایی مرکز اطلاع رسانی گردشگری نیز در راستای معرفی جاذبه های طبیعی و گردشگری آستارا و گیلان فعال است.
وی با بیان اینکه استقبال گردشگران از نمایشگاه میراث فرهنگی آستارا در تابستان امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد افزایش داشته است ، اضافه کرد : امسال حدود پنج هزار اثر از آثار هنرمندان صنایع دستی شهرستان شامل حصیر ، گلیم ، جاجیم ، سفال ، کیف های دستی و مسافرتی ، خورجین ، تور صیادی ، تابلو فرش های سنتی با طرح های مختلف ، انواع لباس های محلی مردان و زنان آستارا ، معرق کاشی و چوب و نازک کاری بر روی چوب برای بازدید گردشگران عرضه شده است.
وی گفت : با توجه به اینکه شهرستان از سمت شمال نقطه ورودی استان محسوب می شود، هشت هزار نسخه بروشور با موضوع معرفی جاذبه های گردشگری آستارا و سایر شهرستان های گیلان در حال عرضه به گردشگران تابستانی است.
امیری نژاد با بیان اینکه جایگاه صنایع دستی در رونق اقتصادی استان و رفع وابستگی به درآمد های نفتی در سطح کلان از اهمیت خاصی برخوردار است، اظهار کرد : توانمند سازی هنرمندان می تواند گامی در خودکفایی این افراد جهت مقابله با معضل بیکاری و نیز واردات کالاهای مشابه باشد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه نمایشگاه های صنایع دستی شهرستان فرصتی برای معرفی فرهنگ ، آداب و رسوم اهالی دیار رنج و برنج است ، افزود : علاوه بر آثار فاخر از هنرمندان صنایع دستی تعدادی از سوغاتی های ارزشمند شهرستان آستارا نیز در جوار نمایشگاه های مذکور عرضه شده است.
به گزارش ایرنا ؛ در شهرستان آستارا یکهزار و 28 هنرمند در رشته های مختلف صنایع دستی فعالیت می کنند که از این تعداد 340 نفر تحت پوشش بیمه هستند.
شهرستان مرزی آستارا در شمال غربی استان گیلان با داشتن جذابیت های گردشگری متعدد سالانه بالغ بر شش میلیون گردشگر داخلی و 700 هزار گردشگر خارجی را به خود جذب می کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار