کد خبر: ۷۹۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۷ 20 August 2015
به گزارش خبرنگار حوزه رسانه ایلام بیدار، جمعی از معترضین رسانه های استان در پی عملکرد خانه مطبوعات با معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام دیدار کردند.

در این دیدار اصحاب رسانه خواستار شفاف سازی خانه مطبوعات در قبال عملکرد خود شدند و از سکوت اداره کل ارشاد استان در قبال این موضوع علی رغم تقدیم نامه و عدم ورود جدی انتقاد کردند.

"سید خلیل سجادی"، صاحب امتیاز هفته نامه ندای زاگرس در این دیدار گفت: اکثریت جامعه مطبوعات استان نسبت به یکسری از کم کاری های خانه مطبوعات اعتراض داشته و اهانت هایی که در این موضوع به جامعه رسانه ای صورت گرفته غیرقابل تحمل است و باید شأن خبرنگاران حفظ گردد.

سجادی بیان کرد: انتظارهایی برای پیگیری و داوری صحیح از این قضیه وجود دارد که البته به حق است و یکی از خواسته های دوستان این است که خانه در اولین فرصت منحل و انتخابات جدید برگزار شود.

"غلامرضا محمدمرادی"، سرپرست روزنامه قدس در استان ایلام نیز در این دیدار گفت: دوستان مطبوعاتی مه در قالب یک بیانه که به امضای بیش از 65 نفر رسیده به دنبال این هستند که خانه شفاف سازی کند و مجمع را تشکیل دهد و جناب معاون سیاسی استانداری پیگیری کنند که جواب ارشاد بعد از ارسال و تقدیم نامه چیست.

این فعال رسانه ای افزود: رسانه های معترض به دنبال احقاق خواسته خود هستند و دخیل کردن نگاه های سیاسی به این موضوع شایسته نیست.

سرپرست روزنامه قدس در استان ایلام ادامه داد: ادامه این موضوع به صلاح نیست و باید هر چه زودتر روشن شود و قرار نیست برای بیان چند سوال اعلام مجرمیت عنوان شود؛ بدون تردید در صورت نبود تدبیر از سوی استاندار و مسئولان ذیربط بنده آینده خوبی را پیش رو نمی بینم.

"حیدر داودی"، مدیر مسئول سایت غرب آنلاین نیز در این دیدار گفت: زمانی که رئیس خانه مطبوعات را بر عهده داشتم تمام آثاری که همکاران هیئت رئیسه داشتند در هر جشنواره ای آن را برای ایجاد نشدن شبهه حذف کردیم چرا که این شائبه به وجود می آید هیئت رئیسه داوری را تعیین کرده و حق الزحمه را چپرداخت کنی و بعد مقام هم آورد.

داودی بیان کرد: تهدید به شکایت برای مطبوعات خوب نیست و رویه خوبی نیست و این رسانه های معترض خواسته هایی دارند که خانه باید شفاف سازی کند.

وی تأکید کرد: اداره اراشاد بدون توجه به خواسته های رسانه های معترض به نوعی از خانه مطبوعات پشتیبانی کرده است و این خوب نیست؛ یعنی 65 نفر درخواستی دارند انتظار این را دارند که ارشاد دوار باشد و جانب داری نکند و متأسفانه این اتفاق افتاده است.

"فرشته سنجیده"، سرپرست روزنامه نسیم غرب در ایلام نیز در این دیدار گفت: نگرش ها باید در خانه مطبوعات تغییر یابد چرا که همین نگرش های حزبی و سیاسی باعث شکاف بین اصحاب رسانه و خانه مطبوعات شده و روز به روز این رابطه کم رنگ تر می شود در حالی که خانه باید صنفی حمایتی برای این قشرباشد.

این فعال مطبوعاتی ادامه داد: مراسم روز خبرنگار امسال در شان و منزلت خبرنگاران نبود و حرمت بسیاری از پیشکسوتان حفظ نشد البته این را هم باید گفت که تمامی امضاء کنندگان قطعا نسبت به این بیانیه تعهد داشته و هیچ گونه اجباری در کار نبوده است.

"مرتضی سبزی"، سرپرست روزنامه وطن امروز در استان ایلام نیز در این دیدار گفت: متأسفانه ابهامات زیادی در مراسم روز خبرنگار امسال وجود داشت که باعث شد رسانه ها نسبت به این عملکرد اعتراض داشته باشند.

وی اظهار کرد: البته این را هم باید اشاره کرد که کم کاری ها تنها مختص به روز خبرنگار نیست و ما شاهد این هستیم که در طول سال هیچ گونه اقدامی برای ارتقای جایگاه خبرنگار از سوی این خانه در نظر گرفته نشده است.

سرپرست روزنامه وطن امروز در استان ایلام ادامه داد: متأسفانه نگاه های سیاسی و حزبی در خانه مطبوعات بخصوص در جشنواره ها موج می زند و ما شاهد این هستیم که در مراسم امسال اثر نشریه یک خبرگزاری به دست داور جشنواره نرسیده است.

دیدار جمعی از رسانه های معترض با معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام در حالی صورت گرفت که قبل از این دیدار نماینده عالی دولت در استان و مدیر کل روابط عمومی استانداری ایلام از پاسخگویی به رسانه های معترض خودداری کردند و در حین ادامه مباحث با معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام، مدیر کل روابط عمومی استانداری ایلام درخواست ورود به جلسه کرد که با توجه به اینکه وی پاسخی به رسانه های معترض نداده بود از حضور وی در این جلسه ممانعت بعمل آمد.

در نهایت تمامی رسانه های معترض خواستار برگزاری هر چه سریعتر مجمع و پاسخگویی شفاف خانه مطبوعات هستند.

در روزهای گذشته تعداد 65 از رسانه های معترض در بیانیه ای خواستار شفاف سازی خانه مطبوعات در قبال بندهای آن شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار